אמת שכולו שקר
מתוך שיעור של הרב בליקוטי מוהר"ן
איך יכול להיות שיש אמת שהיא שקר ?
שבת קודש !
מצאנו את אחינו הטועים [הלא מאמינים] אומרים בכעס ומרירות
כדרך ובהשקפת עולם קומוניסטית [עבודה !]
"פרזיטים" לא עובדים בשבת – זה ביזבוז של יום עבודה חוסר תועלת וגרעון בתפוקה והכנסה..,
לכאורה זה אמת !!
אבל האמת הזו כולה שקר..,
כי התורה שניתנה ע"י בורא עולם המהנדס והבנאי של העולם
אמר הפוך ודווקא "שבת היא מקור הברכה" – משם עיקר הברכה והפרנסה !
שבת שלום ומבורך לכולם !
מתוך ספרי רבי נחמן מברסלב
לִפְעָמִים הַשֶּׁקֶר וְהַחשֶׁךְ מַלְבִּישׁ עַצְמוֹ בֶּאֱמֶת וְאוֹמֵר שֶׁהוּא חָפֵץ בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת, כַּמּוּבָא בְּמָקוֹם אַחֵר, שֶׁלִּפְעָמִים הַיֵּצֶר הָרָע מִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ בְּמִצְות. וּכְמוֹ-כֵן מָצוּי הַרְבֵּה בְּעִנְיַן הַמַּחֲשָׁבוֹת שֶׁבָּאָדָם, שֶׁעַל-פִּי-רב מְבַלְבֵּל אוֹתוֹ הַבַּעַל-דָּבָר עַל-יְדֵי שֶׁרוֹצֶה לַהֲפךְ הָאֱמֶת, וְלִפְעָמִים הוּא מִתְלַבֵּשׁ בִּבְנֵי-אָדָם הָרוֹצִים לִמְנעַ אוֹתוֹ מִדֶּרֶךְ הָאֱמֶת, וְהֵם אוֹמְרִים שֶׁהֵם רוֹצִים לְהַדְרִיךְ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת, וּבֶאֱמֶת הָאֱמֶת שֶׁלָּהֶם הוּא שֶׁקֶר גָּמוּר, בִּבְחִינַת "הוֹי הָאמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע",
וְעַל-כֵּן צְרִיכִין לִזָּהֵר מִזֶּה מְאד; הַיְנוּ כְּשֶׁהַבַּעַל-דָּבָר רוֹצֶה לְהַטְעוֹתוֹ לִשְמאל גָּמוּר, הַיְנוּ לְתַאֲווֹת וְהִרְהוּרִים, חַס וְשָׁלוֹם, בְּוַדַּאי צָרִיךְ לְהִפָּרֵד מִמֶּנּוּ וְלִמְשׁךְ עַצְמוֹ לְיָמִין לְדֶרֶךְ הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה שֶׁהוּא דֶּרֶךְ הָאֱמֶת;
רַק לִפְעָמִים מִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ הַבַּעַל-דָּבָר גַּם-כֵּן בִּבְחִינַת אֱמֶת, כְּאִלּוּ הוּא רוֹצֶה לְהַדְרִיכוֹ בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת, וּבֶאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ הוּא לְהֵפֶךְ, כִּי אַדְּרַבָּה הוּא רוֹצֶה לְהַדִּיחוֹ מִדֶּרֶךְ הָאֱמֶת לְגַמְרֵי.
רַק הַמַּשְכִּיל הֶחָפֵץ בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ זוֹכֶה לְהִנָּצֵל מֵרְשׁוּת הַיֵּצֶר הָרָע, גַּם מֵהָאֱמֶת הַמְדֻמֶּה שֶׁלּוֹ, כִּי הוּא זוֹכֶה לֵידַע וּלְהָבִין הָאֱמֶת, שֶׁהָאֱמֶת שֶׁל הַבַּעַל-דָּבָר הוּא שֶׁקֶר, וְיָמִין שֶׁלּוֹ הוּא שְמאל, שֶׁזֶּה בְּחִינַת מַה שֶּׁאָמַר אַבְרָהָם לְלוֹט: "הִפָּרֶד נָא מֵעָלָי וְגוֹ'" כַּמְבאָר בִּפְנִים ( אוצר היראה אות עג ).
הפרד נא מעלי
ע"פ דברינו יתבאר בעז"ה שמשמעות המקרא כפשוטו ודברי המדרש שניהם עולים בקנה א'. היינו שאברהם שהוא בחי' אמת טען עם לוט שהוא בחי' שקר וחשך הרוצה לסבב את האמת בכמה מיני סבובבים בלי שיעור, וטען עמו אברהם הפרד נא מעלי כי אני איני רוצה לילך בדרכיך אך בכל מקום שתפנה אני אפנה לצד אחר אם השמאל ואימינה
היינו אם תרצה לסבב ולבלבל אותי בבחי' שמאל דהיינו בתאוות ובהרהורים וכו' שהם מסטרא דשמאלא, ואמיניה אני אמשיך עצמי לצד ימין שהוא דרך התורה דרך האמת כי אני מושך עצמי רק לדרך התורה באמת שהוא בחי' ימין.
ואם ה ימין היינו אם אתה תאמר שאתה הולך בדרך ימין כי אע"פ רוב השקר והחשך מלביש א"ע באמת ואומר שהוא חפץ רק בדרך התורה וכ"ש אדמו"ר ז"ל בתחילת הספר שהיצה"ר מלביש א"ע במצוות וכו'
וכמו כן מצוי הרבה בעניני המחשבות שבאדם שע"פ רוב מבלבל אותו ע"י שרוצה להפוך האמת. וכן בענין בני אדם הרוצים למנוע מדרך האמת שהם אומרים לרע טוב ולטוב רע ואומרים שהם רוצים להדריך אותו בדרך האמת כאלו האמת שהוא בחי' ימין אצלם, ועל זה טען אברהם ואם הימין ואשמאילה
היינו שאם אתה תרצה להימין דהיינו מה שנקרא אצלך ימין אזי ואשמאילה אני אטה מעליך ואפנה לצד אחר לשמאל כי איני חפץ ימין שלך כי באמת לאמיתו ימין שלך הוא שמאל ושקר גמור מאחר שבאמת אתה חפץ בהסתותיך להדיח אותי ח"ו מנקדות האמת ע"כ איני חפץ ימין שלך ואפנה לשמאל דהיינו מה שלדבריך הוא שמאל.
ליקוטי הלכות חשן משפט הלכות גניבה הלכה ה אות ו
תפילה לאמת
וְהִנְנִי מַשְׁלִיךְ אֶת כָּל יְהָבִי עָלֶיךָ יי אֱלקי וֵאלקי אֲבוֹתַי, וַאֲנִי סוֹמֵךְ עַצְמִי עָלֶיךָ לְבַד, שֶׁאַתָּה תּוֹלִיכֵנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים בְּדֶרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָאֱמֶת בְּכָל עֵת וּבְכָל שָׁעָה, בְּכָל תְּנוּעָה וּתְנוּעָה, שֶׁכֻּלָּם יִהְיוּ כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב וְלא אָסוּר מֵרְצוֹנְךָ יָמִין וּשְׂמאל, כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי בָּשָׂר וָדָם אֲנַחְנוּ, וְאִי אֶפְשָׁר לָנוּ לְכַוֵּן בְּכָל עֵת רְצוֹנְךָ הַטּוֹב בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ
עַל כֵּן עָזְרֵנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים שֶׁלּא יִהְיֶה שׁוּם כּחַ לְהַיֵּצֶר הָרָע וְהָרוּחַ שְׁטוּת וְהַשִּׁגָּעוֹן לְבַלְבֵּל אֶת דַּעְתִּי עוֹד בְּשׁוּם בִּלְבּוּל בָּעוֹלָם כְּלָל, רַק אֶזְכֶּה לִסְמוֹךְ עָלֶיךָ לְבַד וְאַתָּה תְּרַחֵם עָלַי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים,
וְתוֹלִיכֵנִי וְתַדְרִיכֵנִי בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת תָּמִיד בְּכָל עֵת וּבְכָל רֶגַע, בְּאפֶן שֶׁכָּל מַעֲשַׂי וַעֲסָקַי וּתְנוּעוֹתַי כֻּלָּם, וְכָל הַתְּנוּעוֹת שֶׁל בָּנַי וְיוֹצְאֵי חֲלָצַי וְשֶׁל כָּל הַתְּלוּיִים בִּי, כֻּלָּם יִהְיוּ כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב לְבַד תָּמִיד מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
ליקוטי תפילות תפילה א ד