תפילה לימי השובבים – תפילה נפלאה לתיקון היסוד
תפילה לימי השובבים ולתיקון היסוד מרבינו החיד"א זצוק"ל ומהבן איש חי זצוק"ל זיע"א
תפילה לימי השובבים ולתיקון היסוד מרבינו החיד"א זצוק"ל.
שובבי"ם – הם ראשי תיבות של השבועות בהם קוראים את הפרשיות:
שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו ומשפטים.
תפילה לימי השובבים
שאל איש אחד שהיה רוצה להתענות תעניות ימי השובבים, וירא כי לא יכול, כי יש לו חולאים,
גם שיבה זרקה בו, ולכן בעצמו ציער מה יעשה לתיקון נפשו?
ואמרתי לו דבמציאות זה לעת זקנה ובסובלי חולאים,
יש לו תקנה לפדות כל יום תענית בממון.
ואע"ג דמדברי מורי זקני הרב חסד לאברהם ז"ל (מעין ד' נהר מ"ה)
ובשו"ת נאמן שמואל מבואר דהפודה תענית יכול לפדותו בשצף כסף,
מכל מקום נראה בעיני שיתן על כל תענית ד' גראסייאס במטבע טוסקאנה, שהוא דבר חשוב קצת.
(היום נוהגים לפדות את הד"פ תעניות בעלות של סעודות מצווה)
וסידרתי לו שיתפלל בכל יום תפלה זו:
תפילה לימי השובבים
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם. בּוֹשְׁתִּי מְאֹד בְּחֶרְפָּה וּכְלִימָה עַל כָּל חַטֹּאתַי עֲוֹנוֹתַי וּפְשָׁעַי,
וּבִפְרַט עַל אֲשֶׁר פָּגַמְתִּי בְּאוֹת בְּרִית קוֹדֶשׁ בְּהִרְהוּרִים רָעִים, עַד אֲשֶׁר הֵן בְּעָוֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי הַסִּטְרָא אַחֲרָא,
נִקְרֹא נִקְרֵאתִי כַּמָה פְעָמִים, אוֹי לִי, אֲהָהּ עָלַי. וּבְרוֹב רַחֲמֶיךָ הוֹדַעְתַּנִי עַל יְדֵי עֲבָדֶיךָ
לְתַקֵּן נַפְשֵׁינוּ עַל צוֹ"ם מָה, בְּמִסְפַּר וּמִפְקַד שֵׁמוֹת הַקְּדוֹשִׁים אֲשֶׁר פָּגַמְנוּ בָהֶם,
לְהִתְעַנּוֹת אַרְבָּעִים יוֹם בַּזְּמַן הַזֶּה כְּמִסְפַּר אַרְבָּעָה יוּדִין דְּשֵׁם ע"ב (יכוון במחשבה: יוד הי ויו הי).
וְגָלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ כִּי חָפֵץ הָיִיתִי לַעֲשֹוֹת תִּיקוּן זֶה בְּכָל לֵב, אַךְ אֵין בִּי כֹחַ וְכָשַׁל כֹּחִי לְהִתְעַנּוֹת תַּעֲנִיּוֹת אַרְבָּעִים יוֹם רְצוּפִים.
וְלָכֵן אֲנִי מַפְרִישׁ הַיּוֹם אַרְבָּעָה פְרוּטוֹת כֶּסֶף לִצְדָקָה, כִּי כֵן יָסְדוּ עֲבָדֶיךָ לִפְדּוֹת בְּכֶסֶף כָּל תַּעֲנִית.
וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֵאלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתַּעֲלֶה עָלַי כְּאִלּוּ הִתְעַנֵּיתִי הַיּוֹם,
וְתִהְיֶה חֲשׁוּבָה הַצְּדָקָה שֶׁאֲנִי נוֹתֵן בַּעֲבוּר הַתַּעֲנִית, כְּאִלּוּ הִתְעַנֵּיתִי, וּמִיעוּט מָמוֹנִי יִהְיֶה בִּמְקוֹם מִיעוּט חֶלְבִּי.
וְאַתָּה בְּטוּבְךָ תְּמַלֵּא כָּל הַשֵּׁמוֹת שֶׁפָּגַמְתִּי בָּהֶם בְּזֶרַע לְבַטָּלָה אוֹ בְּקֶרִי,
וְתוֹצִיא לָאוֹר כָּל נִיצוֹצוֹת הַקְּדוּשָׁה אֲשֶׁר נִתְפַּזְּרוּ עַל יָדִי בֵּין הַקְּלִיפּוֹת, חַיִל בָּלַע וַיְקִיאֶנּוּ (יכוון במחשבה: חבו) מִבִּטְנוֹ יוֹרִישֶׁנוּ אֵל.
וְתַחֲזִיר כָּל נִיצוֹצוֹת הַקְּדוּשָׁה לְמָקוֹם קָדוֹשׁ לְמַעַן רַחֲמֶיךָ. עֲשֵה לְמַעַן שְׁמֶךָ, עֲשֵה לְמַעַן יְמִינֶךָ, עֲשֵה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ, עֲשֵה לְמַעַן קְדוּשָׁתֶךָ.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגוֹאֲלִי.
תפילת לימי השובבים – מיוחדת ומועילה לתיקון היסוד
מהבן איש חי זצוק"ל זיע"א- לשון חכמים חלק שני.
תיקון היסוד נכון לאומרו ביום תשעה לחודש תשרי, גם בכל ליל שישי של ששה שבועות של ימי השובבים באשמורת הבוקר, וגם בכל שבוע שישי של שבעה שבועות ימי העומר. וכן יזהר ללמוד לימוד זה ביום שיראה קרי, חס ושלום, אחר הטבילה, וזה תוארו:
קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל ה' אִמְרוּ אֵלָיו כָּל תִּשָּׂא עָוֹן וְקַח טוֹב וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ (הושע יד ג): וְנֶאֱמַר: לְאָדָם מַעַרְכֵי לֵב. וּמֵידֹוָד מַעֲנֵה לָשׁוֹן: וְנֶאֱמַר: אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח. וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ:
(יהו"ה) יָחִיד הֶאֱצִיל וּבָרָא הַכֹּל:
(אהי"ה) אֵין הַמַּחְשָׁבָה יְכוֹלָה לְהַשִּׂיגוֹ:
(יאההויה"ה) יָאִיר אֶת הַסְּפִירוֹת הָעֶלְיוֹנִים וְאֵין יְכוֹלִים לְהִסְתַּכֵּל הֶאָרָתוֹ:
(יהו"ה) יְחַיֶּה הַכֹּל וּמְכַלְכֵּל הַכֹּל:
(אדנ"י) אֵין דָּבָר נֶגְדּוֹ יִתְחַשֵּׁב:
(יאהדונה"י)
י"י אֱמֶת, הַמְקַיֵּם דְּבָרָיו, וְכָל נִשְׁמוֹת הַנִּבְרָאִים יְהַלְּלוּהוּ:
ה' אֱלֹקֵינוּ הָעוֹזֵר דַּלִּים וּמְקַבֵּץ נִדָּחִים, הַכֹּל יוֹדוּהוּ. יִתְבָּרךְ אֱלֹקֵינוּ הַקּוֹרֵא דְּרוֹר וּמַתִּיר נֶאֱסָרִים, הַמֵּנִיחַ יְגֵעִים.
ה' אַתָּה הָעוֹנֶה דּוֹרְשֶׁיךָ וְשׁוֹמֵעַ נַאֲקָתָם, הַצְמַח יְשׁוּעָתָם.
יִשְׂרָאֵל אֶבְיוֹנֶיךָ הוֹגִים דְּבָרֶיךָ, וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ הָעֲצוּמִים יַגִּידוּ. יָסַד אֲרִיאֵל, הָקֵם דְּבָרֶיךָ וְהָרֵם נִּסֶּיךָ, הַכֹּל יְשַׁבְּחוּךָ.
יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הוֹגֵי דַּת וְתוֹרָה, נַהֲלֵם, הוֹשִׁיעֵם, יַשְׁרֵם. ה' אֲרוֹמִמְךָ, הֶחֱיִיתַנִי דִלִיתָנִי וְגִדַּלְתַּנִי נְשָׂאתַנִי הַרְאֵנִי יִשְׁעֶךָ.
(חב"ו)
חַי בּוֹרֵא וְיוֹצֵר.
חנני ברחמיך ובחסדיך. חכמה בינה ודעת. חכמני בתורתך והבינני. חזקני במצותיך ושגבני.
חייני בצדקתך וזכני. חזקני בנפש ובגוף. חבקני בימינך ושמחני. חנני בטובך ורצונך. חיים בנים ומזונות.
ה' הגדול הגבור והנורא. חזק ברית ונשאהו. חיה ברית ונשאהו. חזקנו באורותיו ועטרהו. חברו בביתו ונוהו.
חילו ברך ואמץ. חן בניצוצותיו ולקטם. חלצם בררם ונקם. חזקם ברכם והעלם. חבבם בנם ויסדם.
יחיד הנסתר והנעלם המיוחד. חינו בחסדיך וימלאו. חדרים בדעת יתרבו. חסדים ביסוד ומלכות. חיינו בחסדיך וימלאו.
חדרים בדעת יתרבו. חסדים ביסוד ומלכות. חיינו בחכמה וימשכו. חיים בישראל ויעקב. חיינו בחכמה וימשכו.
חיים בלאה ורחל. חזקם באורות וכלים. חזקם בפנימיות ובחיצוניות. חזקם בפנימי ומקיף. חזקם בישר ועיגולים.
חזקם בכללות ופרטות. חזקם בטעמים ונקודות. חזקם בתגין ואותיות. חזקם בע"ב וס"ג. חזק במ"ה וב"ן.
חזק בנימין ויוסף. חיה בנימין ויוסף. חנם בכתר וכללותו. חנם בחכמה ובינה. חנם בדעת וכללותו. חנם בחסד וגבורה.
חנם בתפארת וכללותו. חנם בנצח והוד. חנם ביסוד ומלכות.
תפילת אנא בכח
אָנָּא בְּכֹחַ, גְּדוּלַת יְמִינְךָ, תַּתִּיר צְרוּרָה: (אבג"יתץ)
קֳבֵּל רִנַּת, עַמְּךָ. שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ נוֹרָא: (קרע"שטן)
נָא גִּבּוֹר, דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם: (נגד"יכש)
בָּרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ, תָּמִיד גָּמְלֵם: (בטר"צתג)
חָסִין קָדוֹשׁ, בְּרֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ: (חקב"טנע)
יָחִיד גֵּאֶה, לְעַמְּךָ פְנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ: (יגל"פזק)
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל, וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת: (שקו"צית)
(ואומר בלחש) בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:
תפילה של שם מ"ב
אורות בינה, גילוים יאירו, תוך צנורותינו: (אבג יתץ)
קדשת רישא, עלאה שהוא, טמיר נשיג: (קרע שטן)
נשיג גדלות, דעת יהיה, כולו שלם: (נגד יכש)
ברכה טובה, רחל צדיקים, תקנו גבורותיה: (בטר צתג)
חלינו קוינו, ברכת טעמים, נקודות עלינו: (חקב טנע)
יהיה גדלות, לאור פרצוף, זעיר קדוש: (יגל פזק)
שועתנו קבל, ויתיחדו צדקה, יסוד תפארת: (שקו צית)
בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד: (ואומר בלחש)
אנא בחסדים, גדולים יאיר, תפארת צדיק: (אבג יתץ)
קוינו רצון, עליון של, טעמים נקדות: (קרע שטן)
נקוה גדלות, דודים ישלם, כתר שלהם: (נגד יכש)
באור טפת, רחם צדיק, תמיד גדלנו: (בטר צתג)
חלינו קוינו, ברכת טוב, נעם עליון: (חקב טנע)
יתמתקו גבורות, לעורר פעלת, זווג קדוש: (יגל פזק)
שביל קדש, ויסוד צדיק, יהיו תמימים: (שקו צית)
בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד: (ואומר בלחש)
אחר כך יאמר כ"ד פעמים יסוד, וכ"ד פעמים יוסף, כי ארבעה אבנים בונות כ"ד בתים. כנזכר בס' יצירה והבן:
יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד
יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד יסוד
.
יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף
יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף
ואח"כ יאמר דברים אלו מעומד בכוונת הלב:
קוּם אוֹת הַקָּדוֹשׁ, וְקַח אוֹר הַחֵן מִן הָעֵינַיִם, וְהִזְדַּוֵּג עִם הַכַּלָּה יְפַת הָעֵינַיִם,
קַח אוֹת הַבְּרִית אוֹת לְטוֹבָה, וְתֵן לְצִיּוֹן הַחֲבִיבָה, חֲמִשָּׁה חֲסָדִים הַנִּקְרָאִים מַּיִּין דּוּכְרִין שֶׁהֵם נִכְלָלִים בְּךָ,
עָלֶיךָ כְּתִיב [איוב לו ז] לֹא יִגְרַע מִצַּדִּיק עֵינָיו וְאֶת מְלָכִים לַכִּסֵּא וַיֹּשִׁיבֵם לָנֶצַח וַיִּגְבָּהו:
קוּם אֵבָר הַקָּדוֹשׁ, וְהִתְחַזֵּק בְּאוֹר הַנִּמְשָׁךְ מֵחֶסֶד עֶלְיוֹן, וּבֹא אֶל בֵּיתְךָ נְקֻדַּת צִיּוֹן, וְתֵן בָּהּ זֶרַע קֹדֶשׁ הַנִּמְשָׁךְ מִן הַמֹּחַ סוֹד חָכְמָה לְהוֹצִיא נְשָׁמוֹת קְדוֹשׁוֹת לָעוֹלָם, וְקוֹיֵ ה' יַחֲלִיפוּ כֹחַ יַעֲלוּ אֵבֶר כַּנְּשָׁרִים יָרוּצוּ וְלֹא יִיגָעוּ יֵלְכוּ וְלֹא יִיעָפוּ (ישעיה מ לא): כַּנְפֵי יוֹנָה נֶחְפָּה בַכֶּסֶף וְאֶבְרוֹתֶיהָ בִּירַקְרַק חָרוּץ: (תהילים סח יא)
קוּם אורח הקדוש, וברך את השושנה העליונה, כוס ישועות אשא כוס של ברכה, טוב עין הוא יבורך יברך ויבורך, יצו ה' אתך את הברכה באסמיך ובכל משלח ידיך, ברוך אתה תן ברכה בקרב הארץ, באורח זו אהלך אורח חיים אורח מישור, אורח לצדיק מישרים, ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום:
קוּם ברית הקדוש,
והתחזק בל"ב הנתיבות ועשרה מאמרות, ואז דיוקנא דברית אזדרע בארבעין ותרין זיווגין, זרעו לעולם יהיה גבור בארץ יהיה זרעו כולו זרע אמת:
קוּם גואל הקדוש, וגאל את הבנים השובבים, כי לך משפט הגאולה לקנות, קום קרא לשבויים דרור ולאסורים פקח קוח, אמור לאסורים צאו ולאשר בחשך הגלו, כי כה אמר ה' גם שבי גבור יוקח ומלקוח עריץ ימלט, ואת יריבך אנכי אריב ואת בניך אנכי אושיע, שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו באו לך חי אני נאם ה' כי כולם כעדי תלבשי ותקשרם ככלה, קום גואל הקדוש, והצל גזול מיד עושק, כי כה אמר ה' צבאות עשוקים בני ישראל ובני יהודה יחדיו, וכל שוביהם החזיקו בם מאנו שלחם, גואלם חזק ה' צבאות שמו ריב יריב את ריבם ובא לציון גואל ולשבי פשע (ר"ת גו"ף) ביעקב, ושבו בנים לגבולם, ויסירו הבגדים הצואים מעליהם והלבש אותם מחלצות,
ויקויים בנו מקרא שכתוב שוש אשיש בה' תגיל נפשי באלהי כי הלבישני בגדי ישע מעיל צדקה יעטני כחתן יכהן פאר וככלה תעדה כליה, גואל גואל גואל, אתה הגואל ולך הגאולה, קנה לך ובני אדם בצל כנפיך יחסיון, כי כה אמר ה' שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם:
ויהא רעוא
ויהא רעוא שיתוקן פגם חטא המחשבה ויתוקנו מ"ד דחכמה ומ"ן דבינה שהם מ"ב זוגין ויעלו למקומם העליון, ויהא רעוא שיתוקן פגם חטא המעשה ויתוקנו חמשה חסדים וחמשה גבורות שהם מ"ד ומ"ן שהם סוד ארבעה ושמונים אותיות שיש בהוי"ה במלוי העולה ע"ב ובהוי"ה במלוי העולה ס"ג ובהוי"ה במלוי העולה מ"ה, ויעלו למקומם הקדוש, וגם הם ימשכו בהוי"ה דמלוי העולה ב"ן אשר במלכות, וגם יתוקנו עוד ארבעה ושמונים אותיות שיש באחד ועשרים אהי"ה שהם מספר אמ"ת מן ז"א הנקרא אמת אל הכלה המלכות ואז יהיה כולו זרע אמת, וגם יתוקן זווג עליון שבפה שהם חיך וגרון, ויתוקנו ארבע אותיות אחה"ע שהם מספר ארבעה ושמונים והם סוד מ"ן שבגרון ויעלו למקומם העליון הקדוש:
קוּם דג הקדוש, והאר באורות המוחין ומלבושיהם אשר מתקבצים כולם בך, כי בך מתגלים האורות המכוסים וידגו לרב בקרב הארץ, ארץ העליונה שושנה רעננה:
קוּם הבל הקדוש, והאר אל הכלה האהובה והחביבה, ואתה צדיק תן צדקה אל הכלה הנקראת צדק ותהיה צדקה, לכן יאמר יש מפזר ונוסף עוד, כי נגדלים החסדים ומתרבה אורם לאין קץ:
קוּם וא"ו הקדוש, ותתגלה העטרה שבך שהיא יו"ד עטרה בראש צדיק, ואז יתגלו י"ו אורות שהם שמונה חסדים שבשליש תפארת עליון המכוסה שמונה אורות גבורות שנמתקו עמהם והם אותיות י"ו דיוסף, ועם שבעים אורות החסדים המגולים ושבעים אורות הגבורות שנמתקו עמהם שהם מספר ב' אותיות ס"ף ישתלם יוסף הוא הצדיק הוא השליט על הארץ הוא המשביר כדכתיב ויוסף הוא השליט על הארץ הוא המשביר:
קוּם זיו הקדוש, והאר אל יסוד הכלה הנקרא ציון, ותן לה את שלש שמות הוי"ה במלוי ההי"ן העולה ב"ן שהם נר"ן, זיו הקדוש יפה אתה יפה תואר ויפה מראה, האר לכלה היפה כי המלכות שלך היא, היא לך ואתה לה, לך אוהבה לך חומדת לך שוקקת לך מתאוה, יהא רעוא דלא תזוז מנה לעלמין ותתחברו כחדא בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ביחודא שלים אמן:
קוּם חי הקדוש,
והתחזק בשרשך הדעת, ותהיה תמיד חי רב עוד יוסף חי, חי אתה חי שמך חי חי יקרא לך, קום וקבל ע"ב אותיות טיפת החסד שהם ח"י שמות הוי"ה כנגד חי חוליות שבשדרה ותעלה בסוד ע"ב שהוא חסד, אתה חי ותמיד חי לאור באור החיים, כי עמך מקור חיים, אז תתחבר כה לחי ואמרתם כה לחי ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום:
קוּם טוב הקדוש, והחזק בגביע הוא גביע הכסף שהוא חמשה פעמים טוב, והשקה והשפיע את הכלה הכלולה, ומשם תשפיע לנו ברכות טוב בחסד וברחמים נשבעה מטוב ביתך, וטוב וחסד ירדפונו כל ימי חיינו, טוב ומטיב לכל רב טובך:
קוּם יסוד הקדוש,
והתחזק באורות וחסדים גדולים, ויתגלה הכלי השלישי הפנימי הנקרא קודש קדשים צדיק יסוד עולם, קום יסד ציון כי הנה אויביך יאבדו יתפרדו כל פועלי און, צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה:
קוּם יוסף הקדוש,
והתחזק בשלשה חסדים ושלשה גבורות אשר הם ששה שמות ההוי"ה בשתי בחינות המכוסה והמגולה, ויתמתקו שלשה הגבורות בשלשה החסדים, ותכרת הערלה ותתבטל אחיזתה, ויתקיים המקח שהוא התפשטות החסד בז"א, ותחזור האונאה למקומה כי בשתות קנה ומחזיר אונאה, והאלילים כרות יכרתון לתקן עולם במלכות שדי, ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח וילקט יוסף את כל הכסף ויצבור יוסף בר, בן פרת יוסף בן פרת עלי עין:
קוּם כפתור הקדוש, והתחזק בשלש טיפות אורות הנמשכים ממוח העליון אשר ירדו למטה בגניזו דרך חוט השדרה ואטמרו גו נביאי קשוט בסוד תרין ביעי דכורא, קום והתגלה והכנס בנקודת ציון שבמלכות, ותכניס שם שלשה טיפות אורות אלו והם הם האבות העליונים אשר הם שורש לתחתונים:
קוּם לולב הקדוש, וקבל מתוספת האור הנמשך מחיים העליונים הנוסף בעמודא דאמצעיתא, אתה חיים קבל מחיים כי עמך מקור חיים, ותהיה חי תמיד בסוד חי העולמים:
קוּם משכיל הקדוש,
ואריק ברכאן מרישא עלאה, וכל שייפי גופא כולהו אתתקנן לארקא בך ברכאן, אנת דנטיל כולא ואחסין כולא כחדא וכל ברכאן בך שריין אורח חיים למעלה למשכיל, אנת משכיל תצליח אז דרכיך ואז תשכיל ויהי דוד לכל דרכיו משכיל:
קוּם משביר הקדוש, ואחסין לך ארעא קדישא דאיהי מלכותא קדישא, ואריק עלה ברכאן בכל יומא, והב לה תפנוקין ועדונין בנגידו עלאה דנגיד עלה, אנת הוא צדיק יסודא דעלמא, הא תיאבותא דמטרוניתא לאתדבקא בך, מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה, קום ואתער חביבו ורחימו למטרוניתא לאתקשרא כחדא, וברכה לראש משביר ויוסף הוא השליט הוא המשביר:
קוּם נח הקדוש, ומשוך אור מן ח"י חוליות שבשדרה, אנת הוא צדיק חי עלמין, אנת הוא רב פעלים מארי דכל עובדין וכל חילין עלאין בגין דכלהו נפקי מנך, אנת הוא אות בכל חיילין דידך, אנת רשים ורב מכלא נח נח, נח לעילא נח לתתא, איש צדיק תמים, צדיק לעילא צדיק לתתא, נח נח תמצא חן ושכל טוב, קח אתך אילת אהבים ויעלת חן תשואות חן חן לה:
קוּם סוד הקדוש,
ואנגיד טפין קדישין ממוחא עלאה, קום ובסם למטרוניתא, דכל תיאובתא דמלכא במטרוניתא בך הוי, ובך עייל למטרוניתא לאתר דאתקרי ציון, סוד הקדוש צדיק אתה, סוד ה' ליראיו ובריתו להודיעם:
קוּם עוף הקדוש, והתחבר עם מטרוניתא קדישא, אנת הוא עופא קדישא דאית בך מאה וחמשין ושית אורות, קום ואנהיר למטרוניתא בחביבו ורחימו מאלין נהורין דאית גבך והעוף ירב בארץ, נפיש חיי סגי ומסגי:
קוּם פועל הקדוש, וכתוש כתישין ואפיק מכל אינון שייפי עלאין, דאינון זיתין קדישין משח רבו בתיאבותא שלים לגבי מטרוניתא, ואמשיך לה ההוא נגידו מלעילא בכל שייפא ושייפא, ובדא איהי בלולה בשמן כתית לאתהנאה לאתזנא מניה, אתה פועל הקדוש פועל ישועות בקרב הארץ, הולך תמים ופועל צדק, שמחנו בפעליך פעולת צדיק לחיים:
קוּם צדיק הקדוש,
ורוץ בההוא מגדל עוז דהא קרא כתיב מגדל עוז שם ה' בו ירוץ צדיק ונשגב, הא רעותך בההוא מגדל תדיר ונשגב ההוא מגדל דלא ינפול לעלמין, וצדיק באמונתו יחיה זכר צדיק לברכה, וברכות לראש צדיק, צדיק צדיק הדרך עלן והדרן עלך, דעתן עלך ודעתך עלן, לא נתנשי מינך ולא תתנשי מנן לא בעלמא דין ולא בעלמא דאתי:
קוּם צמח הקדוש, וטול לך נחלין ומבועין ונהרין, אנת הוא מקורא דכולא, אנת הוא נטיל כולא, אנת הוא ברא דדמי לאבא ואתרשים ביה, אנת הוא עושה פרי אשר זרעו בו על הארץ, דא ארעא קדישא מלכותא קדישא, אנת הוא צמח צדיק יהא רעוא דינהיר בך מצחא דעתיקא קדישא, אנת הוא צמח קום הרוה את הארץ והולידה והצמיחה, אנת הוא צמח הצמיח לדוד צמח צדקה, וחיש יבא איש צדיק צמח שמו ומתחתיו יצמח בעגלא ובזמן קריב אמן:
קוּם צינור הקדוש,
וקבל אור מרצון העליון, ויתגבר צנור הימני הקדוש על צנור השמאלי, ואז יקרא טוב ויהיה רב טוב לבית ישראל, צנור צנור, אנת צנור ואנת רצון, הטיבה ברצונך את ציון, וברצונך תרום קרננו, יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי:
קוּם קנאי הקדוש, ולבש קנאה כי כה אמר ה' צבאות, קנאתי לירושלים ולציון קנאה גדולה, ה' כגבור יצא כאיש מלחמות יעיר קנאה יריע אף יצריח על אויביו יתגבר, וזאת תורת הקנאות לזמר עריצים ולהכרית החוחים והקוצים הסובבים את השושנה העליונה, למרבה המשרה ולשלום אין קץ על כסא דוד ועל ממלכתו להכין אותה ולסעדה במשפט ובצדקה מעתה ועד עולם קנאת ה' צבאות תעשה זאת. קום וקנא קנאת בית ישראל בני יעקב ויוסף, הרב כבסנו מעונינו ומחטאתינו טהרנו, תחטאנו באזוב ונטהר, תכבסנו ומשלג נלבין, ויקויים בנו מקרא שכתוב וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם, ואומר מקוה ישראל ה' מושיעו בעת צרה, מה מקוה מטהר את הטמאים גם הקב"ה מטהר את ישראל:
קוּם רוכל הקדוש, וקשט את הכלה העליונה, ואת עדיה תלבשנה, עדיה זהב וכסף ומלבושה שש ומשי ורקמה, ועטרת תפארת בראשה, איש אמונות רב ברכות יהי מקורך ברוך. קום והתמלא ברכות להניח ברכה אל ביתך, ואתה קח לך מכל מאכל אשר יאכל ואכלת ושבעת אכול ושבוע והותר, צדיק אוכל לשובע נפשו, מפרי מעשיך תשבע הארץ, תשביע נפש שוקקה שובע שמחות את פניך, ואנחנו עבדיך נשבעה בטוב ביתך, שבענו בבוקר חסדך ונרננה ונשמחה בכל ימינו:
קוּם שבט הקדוש,
והתחבר עם הכלה העליונה, שלום אתה, ברוך אתה, טוב אתה, שים שלום טובה וברכה והטיבה ברצונך את ציון באהבה וחיבה, אתה שבט זורע צדקה זרע קודש מצבתה, שבט מישור אתה צדיק וישר אתה קומה עזרתה לנו קומה למנוחתיך, קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה, ויקויים בנו מקרא שכתוב ופניתי אליכם והפרתי אתכם והרבתי אתכם והקימותי את בריתי אתכם, וקם שבט מישראל ובא לציון גואל, לא יסור שבט מיהודה, ויחדיו יהיו תמים, הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד, והיו הכרובים פורשי כנפים למעלה ופניהם איש אל אחיו, לב שמח יטיב פנים באור פני מלך חיים:
קוּם תרנגול הקדוש, וקרא ללאה ורחל, קום והאר עיני שניהם, ירויון מדשן ביתיך ונחל עדניך תשקם, אתה טוב תפתח ידך ישבעון טוב, אתה מזוקק שבעתיים אם לבינה תקרא לתבונה תתן קוליך, והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלים:
ואם יש לו זמן, טוב שיאמר מזמור נ"א שבתהילים "בבא אליו נתן הנביא כאשר בא אל בת שבע"