תפילה להינצל מכל רע מהספר 'עתרת חיים' לרבי חיים פלאג'י, מרבינו תם, בספר יוסף אומץ, מהספר הקדוש – ליקוטי תפילות לרבי נתן מברסלב.
תפלה להנצל מכל רע – מרבינו תם
בספר יוסף אומץ (אות תפד) למהור"ר החסיד יוסף יוזפא האן נוירלינגן זצוק"ל, שהעתיקה מקונטרס של מוהר"ר אליעזר טריוש ז"ל.
והבטיח בלשונו: האומרה בכל יום, אני ערב בדבר שלא יארע לו שום פגע רע בכל אותו יום ויצליח בכל דרכו.
(ויש להעיר ולהזהיר על זה שיש פוסקים רבים האוסרים להתפלל למלאכים, ולדעתם אסור בתכלית האיסור לומר תפילה זו וכיוצא בה. אולם ניתן לדלג את הקטע הראשון בו פונים למלאכים).
בְּבַקָּשָׁה מִכֶּם מִיכָאֵל וְגַבְרִיאֵל וּרְפָאֵל, שֶׁתַּעַמְדוּ בִּתְפִלָּה בְּבַקָּשָׁה וּבְתַחֲנוּנִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא שֶׁאַצְלִיחַ בְּכָל דְּרָכַי וּבְכָל מָקוֹם שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ, הֵן מִלִּיסְטִים שֶׁלֹּא יַזִּיקוּני; הֵן מִשֵּׁדִים, הֵן מִלִּילִין, הֵן מֵאִישׁ וְאִשָּׁה מִכָּל דָּבָר רַע; הֵן מֵחֶרֶב וְדֶבֶר, הֵן מֵרָעָב, הֵן מִכָּל פֻּרְעָנֻיּוֹת הַהוֹלְכִים וּבָאִים לָעוֹלָם. מִן הַכֹּל יַצִּילֵנִי אֲדֹנָי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא יִשְׁלְטוּ בִּי, לֹא בְּגוּפִי וְלֹא בִּמְאוֹדִי וְלֹא בְּזַרְעִי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אֲדֹנָי אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתְּהֵא הַשָּׁעָה הַזֹּאת עֵת רָצוֹן לְפָנֶיךָ שֶׁתִּשְׁמַע אֶת תְּפִלָּתִי וּבַקָּשָׁתִי.
אֲדֹנָי צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה. אֲדֹנָי צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה. אֲדֹנָי צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה.
אֲדֹנָי צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ. אֲדֹנָי צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ. אֲדֹנָי צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ.
אֲדֹנָי הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְּיוֹם קָרְאֵנוּ. אֲדֹנָי הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְּיוֹם קָרְאֵנוּ. אֲדֹנָי הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְּיוֹם קָרְאֵנוּ.
הַמַּלְאָךְ הַגּוֹאֵל אוֹתִי מִכָּל רַע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָרֵא בָּהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבוֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק, וְיִדְגוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ. הַמַּלְאָךְ הַגּוֹאֵל אוֹתִי מִכָּל רַע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָרֵא בָּהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבוֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק, וְיִדְגוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ. הַמַּלְאָךְ הַגּוֹאֵל אוֹתִי מִכָּל רַע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָרֵא בָּהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבוֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק, וְיִדְגוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
לִישׁוּעָתְך קִוִּיתִי אֲדֹנָי – לְפוּרְקָנָךְ סַבָּרִית אֲדֹנָי.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב.
כָּךְ אַצְלִיחַ בִּדְרָכַי כְּמוֹ שֶׁעָשָׂה יְהוֹשֻׁעַ בְּעָבְרוֹ הַיַּרְדֵּן עִם יִשְׂרָאֵל בַּמִּלְחָמָה עִם הַכְּנַעֲנִי וְשָׁב בְּשָׁלוֹם לְאַרְצוֹ.
2 – תפילה להינצל מכל רע
(מהספר 'עתרת חיים' לרבי חיים פלאג'י סימן ט').
אמר רבי ישמעאל: כל האומר בקשה זו בכל יום, פניו מזהירות ואימתו מוטלת על הבריות וכל החלומות שלו מהוגנים ותורתו תהיה משתמרת בליבו כל ימי חייו, ועונות נעוריו נמחלים לו וינצל מיצר הרע ומלשון הרע ומפגע רע ומחיות רעות ומליסטים ומנחשים ומעקרבים ומרוח רעה ומן השדים ומן המזיקין, ומכל האויבים ומכל השונאים אותו וירוויח במשא ומתן שלו".
"וכן אמר רבי ישמעאל: אני ורבי עקיבא ערֵבים שיהיה לו חלק טוב בעולם הבא, כדכתיב: להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא".
אָנָא יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ גָּדוֹל וְנוֹרָא חֲכַם הָרָזִים מְגַלֶּה נִסְתָּרוֹת מַגִּיד תַּעֲלוּמוֹת מוֹשֵׁל בָּעֶלְיוֹנִים וְשַׁלִּיט בַּתַּחְתּוֹנִים, קָרוֹב לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת, מַצִּיל עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנוּ וְעָנִי וְאֶבְיוֹן מִגֹּזְלוֹ. פְּנֵה אֶל תְּפִלַּת עַבְדְּךָ וְאֶל תַּחֲנוּנָיו כִּי עָנִי וְאֶבְיוֹן אָנִי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שְׁתִּשְׁמְרֵנִי מִכָּל רָע, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל, וְתֹאמַר לְצָרוֹתַי דַי וְתִפְדֵּנִי מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל שְׁמוּעָה רָעָה וּמִכָּל בּוּשָׁה וּכְלִימָה וּמֵחֶרְפַּת אָדָם וּמִבְּזוּי עָם, וּמִכָּל נֶגֶף וּמִכָּל מַשְׁחִית וּמַגֵּפָה וּמִכְשׁוֹל וּמִפֶּגַע רָע וּמֵעַיִן הָרָע וּמִלָּשׁוֹן הָרָע, וְתַצִּילֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע וּמִכָּל מַשְׁחִית וּמַזִּיק וּמִכָּל רְגָזוֹת וּגְזֵרוֹת שֶׁבָּעוֹלָם וּמִכָּל חֵטְא וָפֶשַׁע וּמִכָּל עָוֹן וְאַשְׁמָה וָרֶשַׁע. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתָּרִיב אֶת רִיבֵי נַפְשִׁי בַּיּוֹם וְכָל הַמְקַטְרְגִים אֶת נַפְשִׁי בַּלַּיְלָה, וְתִנְקֹם אֶת נִקְמָתִי מֵהֶם וּתְקַצֵּר יְמֵיהֶם וּתְמַלֵּא אֶת עֲוֹנוֹתֵיהֶם בְּרָע, וְכֻלָּם כְּרֶגַע יֹאבֵדוּ וּבַעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב יִכָּרְתוּ מִן הָעוֹלָם, וְתַשְׁלִיךְ אֵימָה וַחֲשֵׁכָה גְדוֹלָה וְתַרְדֵּמָה עֲצוּמָה וּבֶהָלָה וְשִׁגָּעוֹן וְעִוָּרוֹן וְתִמְהוֹן לֵבָב עַל כָּל אוֹיְבַי וְשׂוֹנְאַי וְעַל כָּל צַר וּמַשְׂטִין וּמְקַטְרֵג עָלַי וְעַל אַנְשֵׁי בֵיתִי, בֵּין אִישׁ בֵּין אִשָּׁה בֵּין שֵׁד בֵּין מַזִּיק בֵּין רוּחִין בִּישִׁין וְלִילִין, כְּדִכְתִיב: תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן, כָּאָבֶן יִדְּמוּ זְרוֹעֲךָ בִּגְדֹל וָפַחַד אֵימָתָה עֲלֵיהֶם תִּפֹּל. וְעַל כָּל הַקָּמִים עָלַי לְרָעָה מְהֵרָה הָפֵר עֲצָתָם וְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם וּמוֹרָאֲךָ וּפַחְדְּךָ יִהְיוּ עֲלֵיהֶם שֶׁיִּהְיוּ מִשְׁתַּתְּקִים מִלְּפָנַי אִם יִרְאוּנִי בְּעַיִן רָעָה חָלִילָה.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתֵּאָלַמְנָה שִׂפְתוֹתָם מִדַּבֵּר וְתֶחְשַׁכְנָה עֵינֵיהֶם מֵרְאוֹת וְתֶחֱרַשְׁנָה אָזְנֵיהֶם מִשְּׁמֹעַ וּמָתְנֵיהֶם תָּמִיד הַמְעַד, חַרְבָּם תָּבוֹא בְּלִבָּם וְקַשְׁתּוֹתָם תִּשָּׁבַרְנָה, הֵמָּה יֵבוֹשׁוּ וַאֲנִי לֹא אֵבוֹשׁ הֵמָּה יָנוּסוּ וַאֲנִי לֹא אָנוּס, כְּדִכְתִיב: קוּמָה יְהֹוָה וְיָפֻצוּ אֹיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶיךָ, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתַּשְׁלִיךְ אֵימָה וָפַחַד עַל הַבְּרִיוֹת וְתִגְזֹר עֲלֵיהֶם לַעֲשׂוֹת רְצוֹנִי כְּנַפְשִׁי הַחֲפֵצָה וּבְלֵבָב שָׁלֵם, וְקַיֵּם בָּנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם יְהֹוָה נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ, וְנֶאֱמַר: לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם, פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, אֱלֹהֵי אַבְרָהָם וֵאלֹהֵי יִצְחָק וֵאֱלֹהֵי יַעֲקֹב, שֶׁתִּפְתַּח לִבִּי בְּתוֹרָתֶךָ וְתִתֶּן לִי דֵעָה וּבִינָה וְחָכְמָה, וּתְרַחֵם עָלַי וְתָאִיר עֵינַי בְּחָכְמָה בְּחֶמְלָתְךָ וּתְלַמְּדֵנִי מִדּוֹת חָכְמָתְךָ וּתְבִינֵנִי דְבָרִים עֲמֻקִּים בְּתוֹרָתֶךָ וּתְגַלֶּה לִי רָזִים סְתוּמִים בְּעֶזְרָתֶךָ, לְמַעַן לֹא אֵבוֹשׁ בִּפְנֵי חַכְמֵי עַמְּךָ וְלֹא אֶכָּלֵם בְּתוֹךְ חֲסִידֵי עֲדָתֶךָ. וּתְיַחֵד אֶת כַּוָנַת לִבִּי וַעֲרִיכַת שְׂפָתַי וְעָזְרֵנִי לִלְמֹד וּלְלַמֵּד, לִשְׁמֹר, לַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתֶךָ בְּאַהֲבָה. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, אֱלֹהֵי הַמֶּרְכָּבָה, שֶׁתַּצִּילֵנִי מֵרְעָבוֹן וְצִמָּאוֹן וּמֵעֵרֹם, וְהַטְרִיפֵנִי לֶחֶם חֻקִּי בְּכָל יוֹם וּתְפַרְנְסֵנִי בְּנַחַת וְלֹא בְּצַעַר, בְּהֶתֵּר וְלֹא בְּאִסּוּר, בְּרֶוַח וְלֹא בְּצִמְצוּם; וּתְמַלֵּא אוֹתִי מֵעֹשֶׁר מַתְּנוֹת יָדֶיךָ וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל עֲסָקַי וְעִנְיָנַי וּבְכָל מַעֲשֵׂה יָדַי שֶׁיִּהְיוּ לִי; וּתְנֵנִי לְאַהֲבָה לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָּל רוֹאַי וְיוֹדְעַי וּמַכִּירַי. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יְהִי רָצוֹן מִלִּפְנֵיכֶם מַלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת הַקְּדוֹשִׁים וְהַטְּהוֹרִים, שֶׁתַּעֲשׂוּ עִמִּי חֶסֶד גָּדוֹל וְעִם אַנְשֵׁי בֵּיתִי וּלְמַעַן קְדֻשַּׁת יְהֹוָה וּלְמַעַן תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה וְהַטְּהוֹרָה וּלְמַעַן קְדֻשַּׁתְכֶם תַּעַמְדוּ לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, מֶלֶךְ הַיּוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים, בְּבַקָּשָׁה וּבְתַחֲנוּנִים לְהַשְׁמִיעַ אֶת תְּפִלָּתִי וְאֶת תְּחִנָּתִי כְּדֵי לַעֲשׂוֹת אֶת שְׁאֵלָתִי וּבַקָּשָׁתִי בְּכָל יוֹם וָיוֹם, וְיִמְחֹל לִי אֶת כָּל עֲוֹנוֹתַי וְחַטֹּאתַי וְאַשְׁמוֹתַי שֶׁחָטָאתִי וְשֶׁעָוִיתִי וְשֶׁפָּשַׁעְתִּי לְפָנָיו בֵּין בְּאֹנֶס בֵּין בְּרָצוֹן, בֵּין בְּשׁוֹגֵג בֵּין בְּמֵזִיד, בֵּין בְּסֵתֶר בֵּין בְּגָלוּי, בֵּין בְּמִתְכַּוֵּן בֵּין שֶׁלֹא בְּמִתְכַּוֵּן, בֵּין בְּדִבּוּר בֵּין בְּמַעֲשֶׂה, בֵּין בְּהִרְהוּר בֵּין בְּמַחֲשָׁבָה, מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
בְּבָעוּ בְּמָטוּ מִכֶּם מַלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת הַקְּדוֹשִׁים וְהַטְּהוֹרִים וְהַמֻּפְרָשִׁים בִּנְקִיּוּת, שֶׁתָּעֲשׂוּ חֵן וָחֶסֶד וְרַחֲמִים גְּדוֹלִים בִּזְכוּת הַשֵּׁם הַגָּדוֹל (– הוגים את השם במחשבה ואין אומרים אותו בפה: אַכַּתְרִיאֵל) יוֹשֵׁב תְּהִלּוֹת ישְׂרָאֵל, וּבִזְכוּת שִׁבְעִים וּשְׁתַּיִם שֵׁמוֹת הַקְּדוֹשִׁים וְהַטְּהוֹרִים, תִּקְחוּ מַפְתְּחוֹת בִּרְשׁוּת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְתִפְתְּחוּ לִי שַׁעֲרֵי חֵן וָחֶסֶד וְרַחֲמִים וְשַׁעֲרֵי שָׁלוֹם וְשַׁעֲרֵי שַׁלְוָה וְשַׁעֲרֵי דֵּעָה וּבִינָה, חָכְמָה וְהַשְׂכֵּל וְשַׁעֲרֵי עֹשֶׁר וְכָבוֹד וְשַׁעֲרֵי תְּשׁוּבָה וְשַׁעֲרֵי תְּשׁוּעָה, וְאֶמְצָא חֵן וָחֶסֶד בְּעֵינֵיכֶם וּבְעֵינֵי כָּל רוֹאַי וְיוֹדְעַי וּמַכִּירַי, וְתַצְלִיחוּ אוֹתִי וְתַעַזְרוּ אוֹתִי עַל כָּל עֲסָקַי לְטוֹבָה וּכְשֶׁאֶשְׁכַּב לֹא אֶפְחָד, כְּדִכְתִיב: אִם תִּשְׁכַּב לֹא תִפְחָד וְשָׁכַבְתָּ וְעָרְבָה שְׁנָתֶךָ, שֶׁיִּהְיוּ חַיַּי מְתוּקִים כִּדְבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים, וְתִהְיוּ עִמִּי לְעֵזֶר וּלְהוֹעִיל וּלְהוֹשִׁיעַ וְלִסְמוֹךְ כִּתְקוּפַת הַשֶּׁמֶשׁ בְּתַּמוּז וְכִמְלֹאת הַלְּבָנָה, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ, יְהֹוָה צוּרִי וְגוֹאֲלִי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתַּצִּלֵנִי מִיֵּצֶר הָרַע וּמִכָּל צָרָה וְצוּקָה וְלֹא יִשָּׁמַע בְּכִי וּזְעָקָה בְּבֵיתִי וְתוֹצִיאֵנִי מִשָּׁלוֹם אֶל שָׁלוֹם וְאֶמְצָא חֵן וָחֶסֶד בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָּל רוֹאַי וְתִתְנַהֵג עִמִּי בְּמִדַּת הַחֶסֶד וּבְמִדַּת הָרַחֲמִים, וְחוּסָה נָא עָלַי וְזַכֵּנִי לִרְאוֹת בְּאוֹר הַחַיִּים, עֲשֵׂה עִמִּי אַתָּה צְדָקָה לְמַעַן שְׁמֶךָ וּלְמַעַן בְּרִיתְךָ וּלְמַעַן אַבְרָהָם יִצְחָק וְיִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ וּלְמַעַן משֶׁה וְאַהֲרֹן וְדָוִד וּשְׁלֹמֹה וְאֵלִיָּהוּ בְּחִירֶךָ, וּלְמַעַן כִּסֵּא כְּבוֹדֶךָ וּלְמַעַן שְׁכִינָתְךָ וּפְדֵנִי מִכָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת.
הוֹשִׁיעֵנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וְתִגְזוֹר עָלַי גְזֵרוֹת טוֹבוֹת וְתִשְׁמְרֵנִי מִכָּל רָע, וּבַטֵּל כָּל מַחְשְׁבוֹת שׂוֹנְאַי וְהָפֵר כָּל עֲצַת אוֹיְבַי וּמַלֵּא כָּל מִשְׁאֲלוֹתַי לְטוֹבָה, כַּכָּתוּב: יִתֵּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. חַלְּצֵנִי יְהֹוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי. שְׁמַע יְהֹוָה וְחָנֵנִי יְהֹוָה הֱיֵה עוֹזֵר לִי, שֶׁיִּהְיוּ עִמִּי לַעֲזוֹר וּלְהוֹעִיל וּלְהוֹשִׁיעַ וּלְהַצִּיל. שׁוּבָה יְהֹוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶךָ, וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם וְכָל אֲשֶׁר לְךָ שָׁלוֹם.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ, יְהֹוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי.
3 – מהספר ליקוטי תפילות – תפילה להישמר והינצל מכל רע
טוב לומר לפי התפילה את הפסוקים הבאים:
"לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְיָ אֱלֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם",
"כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זֹאת נַחֲלַת עַבְדֵי יְיָ וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם יְיָ",
"אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה",
"לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ",
"יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם".
"יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ".
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי. בָּרוּךְ יְיָ לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן.
ריבונו על עולם שומר עמו ישראל ברחמים, חוס וחמל עלי מעתה והצילני ומלטני ופדה נפשי מן הימי רע.
ועזרני וזכני לשבר ולהכניע ולבטל כל הימי רע תחת הימי טוב.
והצילני מכל רע, מכל מכשול עון, ומכל התאות ומדות רעות.
ואזכה לקדש עצמי במותר לי בקדושה גדולה, ואזכה מעתה שיהיו כל ימי טובים,
ואבלה ימי בטוב האמתי, ושנותי בנועם העליון, שאזכה לעסוק כל ימי בעבודתך ובתורתך באמת,
ולהתדבק ולהכלל בך ביראה ואהבה גדולה באמת ובאמונה שלימה.
גואל ומושיע פודה ומציל ומפרנס ועונה ומרחם בכל עת צרה וצוקה,
שמרנו והצילנו ופדנו מכל הצרות ומכל הדינים שבעולם
(ובפרט מהצרות והגזרות אשר בעת הזאת, רחמנא לצלן רחמנא לשיזבן).
חוסה יהוה על שארית ישראל עמך והצילנו מכל רע, ומכל הגזרות קשות שבעולם,
ותסלק ותסיר ותבטל כל המשפטים והדינים מעמך ישראל,
עד שנזכה על ידי בטול הדינים לשמחה גדולה שתגדיל השמחה עד שתגיע לתוך הרגלין שנזכה לרקד הרבה מתוך שמחה.
"נגילה ונשמחה בישועתך", בשמחה וגילה רינה דיצה וחדוה…
רחם עלינו למען שמך וזכנו להתנהג תמיד כרצונך באמת,
"יהוה יגמר בעדי, יהוה חסדך לעולם, מעשי ידיך אל תרף".
ויקים בנו מקרא שכתוב: "יהוה ישמרך מכל רע, ישמר את נפשך, יהוה ישמר צאתך ובואך מעתה ועד עולם".
ותמהר ותחיש לגאלנו ותבנה בית מקדשנו ותפארתנו,
ויקוים בנו מקרא שכתוב: "והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפלתי, עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי, כי ביתי, בית תפילה יקרא לכל העמים.
אב הרחמן טוב ומטיב לכל, חומל דלים מלא חמלות וחנינות, מלא הצלות וישועות אמתיות ונצחיות,
תן לי תקוה ולא אובד. זכני מעתה להיות בשמחה תמיד בגוף ונפש באמת.
עזרני והושיעני להסתכל תמיד על הסוף האחרון, באופן שתתן שמחה בלבי, למען אזכה על ידי זה להנצל מכל רע ורעה, לגרש כל המחשבות רעות, וכל ההרהורים רעים, וכל הבלבולים וכל הרעיונים רעים וכל התאות ומדות רעות,
הכל אגרש ואסלק ואבטל מעלי (מעל מחשבתי נפשי ונשמתי) על ידי השמחה והחדוה שהם עיקר ההתחזקות נגד כל הבלבולים והמניעות והכבדות, עד אשר אזכה להתקרב אליך באמת בשמחה ובטוב לב
ולהיות נכלל תמיד באמת בהשם והפאר והחן האמתי של הצדיקים האמתיים, ולהתקשר ולהתדבק בהם באמת בקשר אמיץ וחזק בל ימוט לעולם (ללמוד מהם ומההדרכה שלהם איך להתנהג על פי התורה בכל מידה ומידה בכל המעשים על פי דרכי הצדיקים שכל מעשיהם על פי תורתך הקדושה שהיא גילוי רצונך למען מלכותך וכבודך).
באופן שנזכה על ידי זה להסתכל על עצמנו מעתה בכל המידות והתאוות (וההתנהגות שלנו בחיי היום יום עם אנשי ביתי בעבודה ובחיי החברה ועם עצמי והרוחניות שלי) של כל הארבע יסודות, שאזכה לזכך ולטהר אותם מכל רע, ולשוב בתשובה שלמה באמת על העבר,
ולהתחזק מעתה באמת בכל עז ותעצומות לשבר ולבטל כל המידות רעות וכל התאוות רעות של כל הארבע יסודות, ולזכות לכל המידות טובות, ולעסק תמיד בעבודתך באמת בכל כחנו בכל לבבנו ובכל נפשנו ובכל מאודנו.