תפילה לצאת מחושך לאור – לזכות לאור צח ומצוחצח אור התורה והצדיקים האמתיים !!
תפילה לצאת מחושך לאור
מליקוטי תפילות לרבי נתן מברסלב.
מלא רחמים, רחם עלי וקבל תחנוני. חמול עלי והיה בעזרי לבל אחליף עוד חס ושלום אור בחושך הוציאני מאפלה לאורה, מחושך לאור גדול, מחשכת אפלת תאות עולם הזה ורעיונותיו, לאור צח ומצוחצח של התורה והצדיקים האמתיים….
זכני לבלות כל ימי להתקרב באמת לצדיקים אמתיים ולהתורה הקדושה והנוראה שהם ממשיכין ומגלין ומאירין בכל העולמות בכל עת, רחם עלי למען שמך, חוסה עלי ועל עוללי וטפי למען רחמיך הגדולים האמתיים. כי רחמיך אינם כלים לעולם כמו שכתוב: "חסדי ה' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו"…
עזרנו למען שמך.
אבינו מלכנו גלה כבוד מלכותך עלינו מהרה, והופע והנשא עלינו והאירה עלינו ברחמיך אור פני התורה הקדושה והצדיקים האמתיים. כי כבר התחלת להאיר עלינו אורך הגדול מיום מתן תורה עד הנה, על ידי כל הצדיקים האמתיים שהיו מימות משה רבנו עליו השלום עד היום הזה, אבל בעצם גשמיותנו וחשכת עוונותינו המרובים מאד אנו צריכים שתרחם עלינו ברחמנות גדול ועצום ביותר באופן שתאיר גם עלי עתה גם עתה אור תורתך הקדושה, ואור הצדיקים האמתיים עד שיתבטלו ממני כל תאות עולם הזה והבליו לגמרי..,
ואזכה מעתה לשוב אליך באמת ובתמים כרצונך הטוב.
"האירה פניך על עבדך הושיעני בחסדך. פניך האר בעבדך ולמדני את חוקיך". ויקים מהרה מקרא שכתוב: "וארח צדיקים כאור נוגה, הולך ואור עד נכון היום". ונאמר: "לא יהיה לך עוד השמש לאור יומם, ולנגה הירח לא יאיר לך, והיה לך ה' לאור עולם ואלקיך לתפארתך, לא יבא עוד שמשך, וירחך לא יאסף, כי ה' יהיה לך לאור עולם, ושלמו ימי אבלך. ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ, נצר מטעי מעשה ידי להתפאר". במהרה בימינו אמן סלה:
קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים
עִקַּר הַקְּדֻשָּׁה הוּא לְקַדֵּשׁ אֶת הַכֵּלִים שֶׁיִּהְיוּ הַכֵּלִים קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים, שֶׁיִּהְיוּ רְאוּיִים לְקַבֵּל אֶת הָאוֹר בְּתוֹכָם;
וְעִקַּר תִּקּוּן וּקְדֻשַּׁת כָּל הַכֵּלִים הוּא עַל-יְדֵי אֱמוּנַת חֲכָמִים… כִּי עִקַּר הִתְהַוּוּת הַכֵּלִים הוּא עַל-יְדֵי אֱמוּנָה,
כִּי אֱמוּנָה הוּא בְּחִינַת כְּלִי לְקַבֵּל אֶת אוֹר הַחָכְמָה בְּתוֹכָהּ, כלומר להאמין שחכמה של הצדיקים ולקבל את עצתם ודבריהם למעשה כי הם בחכמתם בונים כלים לאדם שיוכל לקבל את האור והשכל הנכון והישיר לעבודות ה' שע"י נמתק הדין והייסורין מעל האדם ויכול לעבוד את ה' במידה הנכונה, כִּי כִּבְיָכוֹל אוֹר הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ אִי אֶפְשָׁר לְקַבֵּל מֵחֲמַת רִבּוּי אוֹר, כִּי הוּא אוֹר אֵין-סוֹף בָּרוּךְ הוּא, וְאִי אֶפְשָׁר לְקַבְּלוֹ כִּי-אִם עַל-יְדֵי כַּמָּה וְכַמָּה כֵּלִים.
וְעִקַּר כְּלַל כָּל הַכֵּלִים שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה נַעֲשִין רַק עַל-יְדֵי אֱמוּנָה, כִּי עַל-יְדֵי אֱמוּנָה שֶׁמַּאֲמִינִים בּוֹ יִתְבָּרַךְ בְּלִי שׁוּם חָכְמָה וָשֵכֶל [כלומר בלי השכל שלי אבל כן עם השכל של התורה והתלמידי חכמים – לשמוע להלכות ודברי תורתם לקבל מהם את הדרך והעיצה הנכונה וההשקפה הישיבה בעבודת ה' ודרכי היהדות], עַל-יְדֵי-זֶה נַעֲשֶה כֶּלִי, וּכְשֶׁזּוֹכֶה לִהְיוֹת חָזָק וְתַקִּיף בֶּאֱמוּנָתוֹ, אָז זוֹכֶה אַחַר-כָּךְ שֶׁיִּתְהַוֶּה מִבְּחִינַת אֱמוּנָה כֶּלִי,
עַד שֶׁיְּקַבֵּל בְּתוֹכָהּ בְּחִינַת הָאוֹר, עַד שֶׁיִּזְכֶּה לְאֵיזֶה הַשָּׂגָה, וְהַכּל כְּפִי תּקֶף הָאֱמוּנָה שֶׁיִּהְיֶה לוֹ.
וְעִקָּר הוּא אֱמוּנַת חֲכָמִים, כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ יִתְבָּרַךְ אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת אֲפִלּוּ לִבְחִינַת אֱמוּנָה כִּי-אִם עַל- יְדֵי הַחֲכָמִים וְצַדִּיקֵי הַדּוֹר הָאֲמִתִּיִּים שֶׁזָּכוּ עַל-יְדֵי יְגִיעָתָם וַעֲבוֹדָתָם וֶאֱמוּנָתָם הַשְּׁלֵמָה לְהַשִּׂיג הַשָּׂגַת אֱלָקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְהֵם יְכוֹלִין לְהַמְשִׁיךְ עָלֵינוּ מֵאוֹרוֹ וְטוּבוֹ יִתְבָּרַךְ וּלְהַכְנִיס בָּנוּ אֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה.
וְגַם מֵהַצַּדִּיקִים בְּעַצְמָם אִי אֶפְשָׁר לְקַבֵּל כִּי- אִם עַל-יְדֵי אֱמוּנָה, דְּהַיְנוּ אֱמוּנַת חֲכָמִים, שֶׁצְּרִיכִין לְהַאֲמִין בָּהֶם בֶּאֱמוּנָה לְבַד, כִּי גַּם אוֹר הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים רָחוֹק וְגָבהַּ מֵאִתָּנוּ מְאד מְאד, וְאֵין לָנוּ שׁוּם הַשָּׂגָה וּתְפִיסָה בָּהֶם, וְאִי אֶפְשָׁר לָנוּ לְהִתְקָרֵב אֲלֵיהֶם וּלְקַבֵּל מֵהֶם כִּי-אִם עַל-יְדֵי אֱמוּנָה לְבַד, דְּהַיְנוּ אֱמוּנַת חֲכָמִים.
(הלכות הכשר-כלים, הלכה ב, אות א).