תפילה לעילוי נשמה תעזור לנשמת יקירכם לרוות נחת :
מה זה עילוי נשמה ?
עילוי נשמה הוא מונח ביהדות, המבטא את התהליך מפטירת האדם התנתקות חלקי הנשמה הרוחניים מהעולם הגשמי הזה עד שמגיע לשורשו לעולמות העליונות עולם הנשמות שממנו נמשך וירד להוריו עד רגע ההולדה. מרגע הפטירה נשמת הנפטר עוברת תהליכים רבים ובמיוחד סבל לצאת מחיי עולם שחי בו כל אחד פי שהיה קשור לגשמיותו,
ישנם נפטרים שמסתובבים בעולם הזה שלא זוכים לעליה מהירה ואז הם באים בחלומות ומסתובבים בעולם התוהו הוא עולם הרוחות פה בעולם לא מוצאים את מנוחתם כי הם עדיין חיים וקשורים לגשמיות ותאוות והבלי עולם הזה וכו'.
כשעושים עילוי נשמה אזי מזככים ומטהרים ומזכים את נשמת הנפטר להתנתק מצער העולם הזה לעלות לעולמות הרוחניים שממנה ירדה… ולאחר מכן מתחיל יום הדין הגדול והנורא – זהו המשחק נגמר! עכשיו תעלה הביתה תביא מה שאספת מצוות מעשים טובים תפילות צדקות חסד תקבל שכר או להפיך חס ושלום בר מינן עשית דברים לא טובים לא התנהגת כמו בן אדם נוריד לך מהרווחים ואלי גם יש נשמות שנשארות עם חובות…
אם עושים תיקונים עילוי נשמה מוסיפים זכויות לנפטר ואם זוכה ממתיקים את דינו ועולה למקום גבוה ונאצל יותר בשמיים ומנוחתו עדן ועידונים רוחניים של הנשמה בעולם הנשמות, הודות לפעולות שונות של הילדים ושעשו עבורו
(כגון, צדקה שנודבים בעבור הנפטר, סעודת ברכות, אמירת קדיש, תפילת קדיש, הקדשה בספרי לימוד לזיכוי הרבים, לימוד משנה לעילוי נשמה מסוגל ביותר לעילוי נשמה כי 'משנה' אותיות 'נשמה'. רבינו, רבי נחמן מברסלב – אומר שחוץ מגודל מעלת לימוד משניות – כל מעשה טוב שעושים ניתן להקדיש לזכות הנפטר לקריאה מורחבת כנסו לקרוא במאמר קדיש)
ע"פ המסורת והקבלה פעולות של ע"נ מיטיבות עם הנשמה – וגורמות לה לעלות בעולמות העליונים ולהתענג בשעשועי עולם הבא. לקריאה מורחבת עיינו במאמרים הבאים : קדיש יתום, תיקון נפטרים, לימוד משנה לעילוי נשמה, עילוי נשמה ועוד…
תפילה לעילוי נשמה :
1 – תפילה לפני הלימוד לעילוי נשמה :
יְהִי רַצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ וְאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶיַּעֲלֶה לְרָצוֹן לִמּוּד זֶה שֶאֲנַחנוּ לוֹמְדִים לְשֵם נִשְמַת (שם הנפטר/ת פב"פ) ע"ה. וּבִזְכוּת לִמּוּד זֶה, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרא שוֹכֵן עַד וְקָדוֹש שְמוֹ, שֶתִּצְרֹר נִשְמָתוֹ (נשמתה) בִּצְרוֹר הַחַיִּים. וְתִמְחֹל וְתִסְלַח וּתְכַפֵּר וְתִמְחֶה וְתִמְחֹק כָּל מַה שֶּׁחָטָא וְעָוַה וּפָשַע (שחטאה ועותה ופשעה) לְפָנֶיךָ, אוֹ עָשָה (עשתה) דָּבָר שֶלֹּא כִּרְצוֹנֶךָ. וְאַל תִּזְכּר לוֹ (לה) שוּם חֵטְא וְעָוֹן וָפֶשַׁע וַעֲבֵרָה, אֶלָּא כָּל הַמִּצְוֹת שֶעָשָה תִּזְכְּרֵם לוֹ (לה) לְטוֹבָה.
וְרוּחוֹ (ורוחה) תַּרְגִּיעַ בְּחֵלֶק הַיּוֹשְבִים בְּגַן עֵדְן, וְנִשְמָתוֹ תִּתְעַדֵּן בַּטוּב הַצָּפוּן לַצַּדִּיקִים וְתָשִיב בְּכָבוֹד מְנוּחָתוֹ (מנוחתה), וּלְקֵץ הַיָּמִין יַעֲמֹד לְגוֹרָלוֹ (לגורלה). וְיִלָּוֶה אֵלָיו הַשָלוֹם, וְעַל מִשְׁכָּבוֹ (משכבה) יָבֹא שָלוֹם, כְּדִכְתִיב יָבֹא שָלוֹם יָנוּחוּ עַל מִשְכְּבוֹתָם. הוּא (היא) וְכָל בְּנֵי יִשְראֵל הַשּוֹכְבִים עִמּוֹ (עמה) בִּכְלַל הָרחֲמִים וְהַסְּלִיחוֹת. אָמֵן, כֵּן יְהִי רצוֹן: יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרִי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְּהוָה צוּרִי וְגוֹאֲלִי:
2 – תפילה לאחר הלימוד לעילוי נשמה :
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ מַלְכֵּנוּ, מַצִילֵנוּ בּוֹרְאֵנוּ יוֹצְרֵנוּ וְעוֹשֵנוּ, שְתְקַבֵּל בְּחֶסֶד וּבְרַחֲמִים לִמּוּדֵנוּ אֲשֶׁר לָמַדְנוּ לְפָנֶיךָ, לִזְכוּת ולִמְנוּחַת נֶפֶשׁ נִשְׁמַת (פב"פ). וַיַּעֲלוּ לְרָצוֹן וּלְנַחַת רוּחַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ לְהַשְׁפִּיעַ עָלֶיהָ שִׁפְעַת יִפְעַת אוֹרוֹת טַלֶּךָ, כְּדֵי שֶׁתִּכָּנֵס לְגַן עֵדֶן עֶלְיוֹן, לְאוֹר בֵּאוֹר פָּנֶיךָ וְלֵהְנוֹת מִזִּיו שְׁכִינָתְךָ.
וְתִהְיֶה לָהּ מְנוּחָה נְכוֹנָה בְּגַן עֵדֶן מוֹשָבַה כָּל הַיָּמִים בְּמְחִצַתַן שֶׁל צַדִּיקִים. וַיַּעַמְדוּ עָלֶיהָ מַלְאָכִים הֲמוֹנֵי מַעְלָה לְהַמְלִיץ טוֹב בַּעֲדָהּ. וַיִּקְרְאוּ לְפָנֶיךָ זְכֻיּוֹתֶיהָ. וּבִזְכוּת כָּל הַשֵּׁמוֹת וְהַצֵרוּפִים וְהַסּוֹדוֹת הַיּוֹצְאִים וְהַרְמוּזִים וְהַמְצֹרַפִים בַּלִּמּוּד שֶׁלָּמַדְנוּ תְקַבְּלֶנָּה כְּקָרְבָּנוֹת וּמְנָחוֹת וְנִחוֹחִים, וּבְצֶדֶק תַעֲנֶה נוֹרָאוֹת לְכַלֵּא הַפֶּשַׁע וּלְהָתֵם חַטָּאת.
וַיִּפְתְּחוּ לָהּ שַׁעַר הַשָּׁמַיִם וְעַל מֵי מְנוּחוֹת יְנַהֲלוּה וְיִּלְווּה, וְיוֹשִיבוּה בִּמְעוֹן בֵּיתֶךָ וּמְקוֹם מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ, וְיָסְתִירוּה בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן, שׁוֹכֵן רוּם חֶבְיוֹן, לְהַצִּילָה וּלְהוֹשִׁיעָהּ מִשָּׂטָן רָע וּמִמְקַטְרְגִים רָעִים וְתִהְיֶה מְנוּחַתַה כָּבוֹד בִּמְנוּחַת שָׁלוֹם הַשְׁקֵט וָבֶטַח. כְּדִכְתִיב יָבֹא שָׁלוֹם יָנוּחוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם הוֹלֵךְ נְכוֹחוֹ. עַד שֶׁתַּעֲמֹד לְגוֹרָלַה לְקֵץ הַיָּמִין.
וְיִתְקַיֶם בְּנוֹ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה אֲדֹנָי אֱלֹהִים דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים. וְחֶרְפַּת עַמּוֹ יָסִיר מֵעַל כָּל הָאָרֶץ כִּי יְהֹוָה דִּבֶּר. וְאַתָּה יְהֹוָה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים אֶל שַׁדַּי, תֹּאמַר לְצָרוֹתֵינוּ דַּי. אָנָּא יְהֹוָה מַלְּטָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלְטָה. וְקְרָא אֵלֶיהָ אֶת הַקְּרִיאָה עַל הַגְּאֻלָּה וְעַל הַתְּמוּרָה, כִּי אֵין זוּלָתְךָ לִגְאֹל וּלְקַבֵּץ שֶׂה פְזוּרָה. וּמְהֵרָה יָבֹא לְצִיּון גּוֹאֵל וְנָקוּמָה וְנַעֲלֶה בֵּית אֶל אָמֵן, כֵּן יְהִי רָצוֹן:
וִיהִי נֹעַם יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ. בָּרוּךְ יְהֹוָה לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן: וַאֲנִי תְּפִלָּתִי לְךָ יְהֹוָה עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרֹב חַסְדְּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ: יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי:
תפילה לעילוי נשמה מליקוטי תפילות לרבי נתן מברסלב :
ובכן באתי לפניך מלא רחמים, ריבון כל המעשים אדון כל הנשמות, שתמלא רחמים על נשמות ישראל, [ובכללם על נשמת… שם הנפטר/ת ושם האמא או האבא לפי המנהג] . וכן תרחם גם על נשמתי העניה והדלה אשר זה ימים ושנים הרבה אשר נשמתי הולכת נעה ונדה, ונתרחקה ונתגרשה מן השדה הקדושה, ששם גדלים כל הנשמות הקדושות, ויצאה בגולה ואין לה מכיר, והיא הולכת ומטרפת, ואין לה “מנוח לכף רגלה, כל רודפיה השיגוה בין המצרים”, ומה אעשה ועוונותי גרמו כל אלה ויותר מזה, לולא רחמיך וחסדיך אז אבדתי בעניי חלילה. על כן אין לי שום תקוה לשוב ולהתחנן, כי אם על ידי בעל השדה האמתי..
ע”כ ריבונו של עולם אבינו אב הרחמן המרחם על הבריות ועל בניך – חמול ורחם על נשמות עמך בית ישראל, על כל נשמות ורוחות ונפשות החיים והמתים ותן לנו בעל שדה אמתי שיוכל לעסוק בתיקון נפשנו ורוחנו ונשמתינו לביא ולקבר אותנו לתכלית האמיתית והנצחי, שיהיה לו כח לתקן כל הנשמות של החיים והמתים, להכניס כל הנשמות מחוץ לפנים, לתוך השדה הקדושה, ולעסוק בכל תקוניהם וצרכיהם לזרעם ולנטעם ולהשקותם ולגדלם ולהצמיחם ולהרבות פרותיהם.
וליתן הרחקה כראוי בין כל האילנות והעשבים שלא יכחישו אחד את חברו חס ושלום.. וזכנו לשוב בתשובה שלמה לפניך באמת עד שיאירו עיני בעל השדה, ותהיה השדה נקראת שדה צופים ולא תהיה נקראת חס ושלום שדה בוכים, שתעזר ותושיע ברחמיך הרבים ובחסדיך העצומים שיהיה כח להבעל השדה להיות צופה ומביט ומסתכל על כל אחד ואחד מישראל הרחוק מן התכלית להביאו אל התכלית האמתי והנרצה על אחד לפי עניינו ומדריגתו ונקודה הטובה שבו… והתיקון שתרמתי עבורו לעילוי נשמת (פה תזכירו שם יקירכם) ועל ידי כוח התורה והקדישים והתפילות יתגלה מלכותך בעולמך ויעלה נחת רוח שנעשה רצונך ויהי מועיל להביא לנוחת נשמתו/ה עדן ועידונים לחיי עולמים.
ותמלא כל משאלותינו לטובה ברחמים, שנזכה חיש קל מהרה לשוב בתשובה שלמה לפניך ולהיות כרצונך הטוב באמת ותשים חלקנו עם הצדיקים והכשרים היושבים לפניך בגן עדן, ותשעשע עם נפשנו לעולמי עד ולנצח נצחים ונזכה ונחיה ונראה ונירש טובה וברכה לשני ימות המשיח ולחיי העולם הבא. (מלוקט ומיוסד ע”י רבני ישיבת ברסלב מאיר – מתוך ליקוטי תפילות תפילה סה)
וטוב שכל אחד מני המשפחה של הנפטר/ת יקחו על עצמם כל יום פרק תהילים או תיקון הכללי וכל מצווה יקדישו לעילוי נשמתם חוץ מאמירת קדיש יתום ולהרבות במצוות צדקה
תפילה קצרה להשכבה :
(לאיש:) טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ
(לאשה:) אֵשֶׁת חַיִל מִי יִמְצָא וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ
הַמְרַחֵם עַל כָּל בְּרִיֹותָיו, הוּא יָחוֹס וְיַחְמֹל וִירַחֵם, עַל נֶפֶש רוּחַ וּנְשָׁמָה שֶל (פב"פ). רוּחַ ה' תְּנִיחֶנּוּ (לאשה: תְּנִיחֶנָה) בְּגַן עֵדֶן.
תפילה לעילוי נשמה (הזכרת נשמות) :
אֵל מָלֵא רַחֲמִים שׁוֹכֵן בַּמְּרוֹמִים, הַמְצֵא מְנוּחָה נְכוֹנָה עַל כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה, בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים כְּזֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים, לְנִשְׁמַת
(פלוני בן פלוני / פלונית בת פלוני – לפי רוב המנהגים מזכירים את שם האב) שֶׁהָלַךְ/ה לְעוֹלָמוֹ/ה
בַּעֲבוּר שֶׁבְּלִי נֶדֶר אֶתֵּן צְדָקָה בְּעַד הַזְכָּרַת נִשְׁמָתוֹ/ה (לתלמידי חכמים עניים הגונים – שילמדו משניות ויאמרו קדיש לעילוי נשמת פלוני/ת בן/בת פלוני) בְּגַן עֵדֶן תְּהֵא מְנוּחָתוֹ/ה.
לָכֵן בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ / יַסְתִּירֶהָ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ/ה, אֲדֹנַי הוּא נַחֲלָתוֹ/ה וְיָנוּחַ/וְתָנוּחַ בְּשָּׁלוֹם עַל מִשְׁכָּבוֹ/ה וְנֹאמַר אָמֵן.
- המעוניינים לתרום לפעילות – עבור לדף התרומות
לבירורים – ברסלב מאיר 050-4161022
עמותה רשומה – ברשם העמותות: 580-481-364