תפילה להאריז"ל וטוב לאמרה לפני כל תפילה :
אנא יהוה אלהי אל יעכב שום חטא ועון והרהור רע את תפילתנו, ותעלה לרצון למעלה עד עתיק יומין.
אנא אלקינו תפשוט ידך מתחת כנפי הכרובים לקבל אותה (את תפילתי) ברחמיך הרבים, ובצל כנפיך תסתירנה מכל הקליפות, ותצוה למלאכיך הממונים על התפילה בגודל חסדך – להכניס תפילותינו לפניך.
ואל יהיו עונותינו מבדילים בינינו לבינך. ותתן בנו כח על ידי תפילותינו להכרית הקליפות ולטהר העולמות והעלותם מעולם לעולם, ולהעלות את נפשותינו ורוחותינו ונשמותינו ולטהרם מכל סיג.
אנא יהוה זכני נא להיות מהשבים לפניך בכל לב. הרב כבסני מעוני ומחטאתי טהרני. ואל תטרוף עלי את השעה. ותניחני לעבדך ולתקן את אשר עויתי, למען אזכה לראות פניך. כדכתיב אך צדיקים יודו לשמך יישבו ישרים את פניך. ולא איעול בכסופא קמך אמן סלה.
ידוע שהאריז"ל עסק בקבלה ובתיקוני נשמות ישראל על כן טוב לומר ביום הילולה כמ תפילות לרפואת הנפש להסרת כישופים ועין הרע על פי הקבלה :
לא מסתדר לך להגיע
להתפלל בציון הקדוש ביום ההילולה ?
רוצה שחסידי ברסלב יהיו שם שליחים בשבילך ?
מסירת שמות לברכה בהילולת האריז"ל
תפילה להאריז"ל :
הילולת האריז"ל (רבי יצחק בן שלמה לוריא) ביום ה' באב בבית החיים העתיק בעיר צפת.
אָמַר רַבֵּנוּ יִצְחָק לוּרְיָא אַשְׁכְּנָזִי ז"ל, הִנֵּה אֵין סָפֵק שֶׁלֹּא יְדַמֶּה הָאָדָם כִּי הַצַּדִּיקִים בִּפְטִירָתָם וֶהֱיוֹתָם שׁוֹכְנֵי עָפָר, בְּטֵלִים מִן הָעֲבוֹדָה וְהַיִּחוּד ח"ו, כִּי הֵם מְיַחֲדִים תָּמִיד בְּסוֹד נַפְשָׁם וְרוּחָם וְנִשְׁמָתָם הָעוֹלוֹת לְמַעְלָה הַמְּיַחֲדִים חָכְמָה עִם בִּינָה בְּסוֹד נִשְׁמָתָם, וְתִפְאֶרֶת עִם מַלְכוּת בְּסוֹד רוּחָם, ומ"ן דִּידָם בְּסוֹד נַפְשָׁם. וּמַה גַּם בַּחֲצִי הַלַּיְלָה, שֶׁהַקָּבָּ"ה מִשְׁתַּעְשֵׁעַ בְּסוֹד רוּחֵי הַצַּדִּיקִים אֲשֶׁר בְּגַן עֵדֶן כַּמְּבֹאָר בַּזֹּהַר. וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁגַּם הֵם מִזְדַּוְּגִים בְּגַן עֵדֶן וּמוֹלִידִים נְפָשׁוֹת לַגֵּרִים וְיִחוּדָם בִּהְיוֹתָם בַּחַיִּים, הוֹלְכִים וּמִתְחַדְּשִׁים וּמוֹסִיפִין כֹּחַ לְמַעְלָה מִדֵּי יוֹם בְּיוֹם, וּמְאִירִים בַּאֲצִילוּת אוֹר לְאֵין עָרֹךְ בְּכָל יוֹם נוֹסָף עַל חֲבֵרוֹ:
וְאָמְנָם אַחַר פְּטִירָתָם, מְיַחֲדִים כַּאֲשֶׁר עָשׂוּהוּ בִּהְיוֹתָם בַּחַיִּים, וְגַם הֵם שָׁם מִתְפַּלְּלִים עַל הַחַיִּים כַּנּוֹדָע בַּזּוֹהַר (פ’ שמות), כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ שָׁם בַּאֲבוֹת הָעוֹלָם שֶׁהֵם מִתְפַּלְּלִים עַל הַחַיִּים, וְכַמְּבֹאָר בַּגְּמָרָא (בבא מציעא). וּמְבֹאָר שָׁם בְּסֵפֶר הַזֹּהַר שֶׁאִלְמָלֵא תְּפִלַּת הַמֵּתִים לֹא הָיוּ הַחַיִּים מִתְקַיְּמִים.
תפילת האריז"ל – זיווג העליון
וְאַחֲרֵי שֶׁהִקְדַּמְתִּי לְךָ שֶׁהֵם עוֹבְדִים וּמְיַחֲדִים תָּמִיד בְּסוֹד נַפְשָׁם וְרוּחָם וְנִשְׁמָתָם לְמַעְלָה בָּעוֹלָם הָעֶליוֹן, הִנֵּה כַּאֲשֶׁר מְיַחֵד הָאָדָם הַיִּחוּד הָעֶליוֹן, וִיכַוֵּן לַעֲשׂוֹת כָּל יִחוּד כְּנֶגֶד הַנּוֹגֵעַ לוֹ, הַנּוֹגֵעַ לְנֶפֶשׁ לְנֶפֶשׁ, וְהַנּוֹגֵעַ לְרוּחַ לְרוּחַ, וְהַנּוֹגֵעַ לִנְשָׁמָה לִנְשָׁמָה, וִיכַוֵּן לְדַבֵּק נר"ן שֶׁל הַצַדִּיק הַהוּא בְּיחוּדִים אֵלּוּ, כָּל אֶחָד בַּנּוֹגֵעַ לוֹ, וְכֵן יְדַבֵּק נַפְשׁוֹ וְרוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ בנר"ן שֶׁל אוֹתוֹ הַצַּדִּיק בִּשְׁעַת הַיִּחוּד, אָז בְּלִי סָפֵק תִּדַּבֵּק נַפְשׁוֹ בְּנַפְשׁוֹ:
וְהִנֵּה הַיִּחוּד הָעֶליוֹן שֶׁל חו"ב, הוּא שֵׁם ההוי"ה בַּחָכְמָה, ושֵׁם אהי"ה בַּבִּינָה, וּבְהִתְחַבְּרָם יַחַד כָּזֶה: (י"א ה"ה ו"י ה"ה) הוּא זִוּוּג עֶלְיוֹן, וְהַשֵּׁם הַמְּחַבְּרָם הוּא שֵׁם הוי"ה בְּמִלּוּי יודי"ן כָּזֶה (יו"ד ה"י וי"ו ה"י) וְהוּא עוֹלֶה בְּגִי’ ע"ב כְּמִנְיַן חֶסֶד, וְהוּא חֶסֶד עִלָּאָה הַמְזַוֵּג הָעֶליוֹן, וְהוּא הַנִּקְרָא מַזָּלָא.
וְזֶה נַעֲשֶׂה עַל יְדֵי נִשְׁמַת הַצַּדִּיק הָעוֹלָה לְמַעְלָה בַּבִּינָה. וְאוּלַי שֶׁהוּא מ"ן דְּבִינָה כַּאֲשֶׁר נְבָאֵר, וז"ס כָּךְ עָלָה בְּמַחְשָׁבָה: וְאָמְנָם תִּפְאֶרֶת וּמַלְכוּת הֵם, שֵׁם ההוי"ה הוּא בַּתִּפְאֶרֶת, וְשֵׁם אדנ"י בַּמַּלְכוּת, וּבְהִתְחַבְּרָם יַחַד יִהְיֶה (י"א ה"ד ו"נ ה"י) וְהַשֵּׁם הַמְּחַבְּרָם הוּא שֵׁם הוי"ה בְּמִלּוּי אֲלֵפִי"ן כָּזֶה: יו"ד ה"א וא"ו ה"א, וְזֶה נַעֲשֶׂה עַל יְדֵי הָרוּחַ שֶׁל הַצַּדִּיק, וְנֶפֶשׁ הַצַּדִּיק הִיא מ"ן דִּילֵיהּ:
וְעוֹד בֵּאֵר רַבֵּינוּ חַיִּים וִיטָאל ז"ל, בְּשֵׁם רַבֵּינוּ יִצְחָק לוּרְיָא ז"ל,
בַּפָּסוּק וּמְעִיל קָטָן תַּעֲשֶׂה לוֹ אִמּוֹ, כְּשֶׁהַצַדִּיק נִפְטָר מִן הָעוֹלָם, הנר"ן שֶׁבּוֹ מִצַּד עוֹלַם הָאֲצִילוּת עוֹלִים בְּעוֹלַם הָאֲצִילוּת, וְהַנְּשָׁמָה שֶׁלּוֹ מִצַּד הַבְּרִיאָה עוֹלָה בְּגַ"ע הָעֶליוֹן, וְהָרוּחַ שֶׁלּוֹ מִצַּד עוֹלָם הַיְּצִירָה עוֹלָה בְּגַ"ע הָאָרֶץ, וְנֶפֶשׁ דַּעֲשִׂיָּה נִשְׁאֶרֶת בְּכָל בְּחִינוֹתֶיהָ עַל הַקֶּבֶר כָּל זְמַן שֶׁהַבָּשָׂר קַיָּם, וְאַחַר שֶׁנִּתְאַכֵּל הַבָּשָׂר וְנִשְׁאֲרוּ הָעֲצָמוֹת לְבַדָּם, אָז גַּם הַנֶּפֶשׁ עוֹלָה בְּגַ"ע הָאָרֶץ. וְהַהוּא דְּאִקְרֵי הֶבְלָא דְּגַרְמֵי נִשְׁאָר תָּמִיד בְּאִנּוּן גַּרְמֵי דְּאִשְׁתַּאֲרוּ בְּקִבְרָא כַּנִּזְכָּר בַּזּוֹהַר (שלח לך).
וּבֵאוּר נֶפֶשׁ זוֹ וְכוֹחוֹתֵיהֶם הָעִנְיָן הוּא,
כִּי הִנֵּה כָּל בְּחִינַת הָעֲשִׂיָּה אֲפִלּוּ רוּחַ וּנְשָׁמָה חַיָּה יְחִידָה, כֻּלָּם נִקְרָאִים נֶפֶשׂ בִּכְלָלוּת כַּנּוֹדָע. וְאָמְנָם הַבְּחִינוֹת שֶׁהֵם מִצַּד הַמּוֹחִין דְּגַדְלוּת שֶׁבַּעֲשִׂיָּה, אֵלּוּ עוֹלִים לְמַעְלָה אַחַר אִכּוּל הַבָּשָׂר, אֲבָל הַבְּחִינוֹת שֶׁמִּצַּד אֱלֹהִים דְּקַטְנוּת דַּעֲשִׂיָּה, הֵם הַנִּקְרָאִים בְּשֵׁם הֶבְלָא דְּגַרְמֵי ורפ"ח נִצּוֹצִין, וְאֵלּוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּקֶּבֶר עַל הָעֲצָמוֹת עַד תְּחִיַּת הַמֵּתִים, לְפִי שֶׁהַמּוֹחִין אֵלּוּ הֵם מִבְּחִינַת קַטְנוּת, וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁהֵם בְּחִינַת אֱלֹהִים:
וְהִנֵּה דַּע,
כִּי זֶה הֲבַל דְּגַרְמֵי יֵשׁ בּוֹ ב’ בְּחִינוֹת שֶׁהֵם פְּנִימִיּוּת הַמְחֻבָּר בּתוֹךְ הַגַּרְמֵי, וּבְחִינַת חִיצוֹנִיּוּת הַחוֹפֵף עַל הַגַּרְמֵי, וְלֹא בְּתוֹכָם, כִּי הֲבַל דְּגַרְמֵי ה"ס הש"ך נִצּוֹצִין דְּנַפְקִי מֵחָכְמָה דְּהַיְינוּ אַבָּא, זֶהוּ מְחֻבָּר חִבּוּר גָּמוּר בָּעֲצָמוֹת אַחַר הַמִּיתָה. אַךְ הַנֶּפֶשׁ שֶׁהִיא מִצַּד אִמָּא, חוֹפֶפֶת עֲלֵיהֶם מִלְּמַעְלָה בְּסוֹד וְנַפְשׁוֹ עָלָיו תֶּאֱבַל עָלָיו, דְּאִשְׁתָּאַר בְּחִבּוּרָא גּוֹ גַּרְמֵי. ואע"פ שֶׁבַּזֹּהַר (דף ק"ע) אָמַר זֶה עַל הַנֶּפֶשׁ הַכַּוָּנָה הוּא עַל הֲבַל דְּגַרְמֵי: