חשבנו להכניס מכתבים ופרושי תורה מאת התלמידים של מוסדות ברסלב
אנא מכם השאירו תגובה – על המאמר על מנת שנוכל לשפר ולכוון לטובה את הפרסומים באתר
בברכה ברסלב מאיר – 0504161022
"וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָֹרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְֹרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים שְׁנֵי חַיֵּי שָֹרָה" (בְּרֵאשִׁית כ"ג)
אומר רבי נתן בליקוטי הלכות : כתוב ד' פְּעָמִים שָׁנָה בפסוק, כְּנֶגֶד ד' פָּרָשִׁיּוֹת שֶׁבַּתְּפִלִּין, שֶׁהֵם הפרשיות שבתפילין בחי' המוחין הם עִקַּר חִיּוּת הַשָּׁנִים שֶׁחַי הָאָדָם כַּנַּ"ל.
וְזֶהוּ שֶׁדָּרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (בְּרֵאשִׁית רַבָּא נ"ח), בַּת ק' כְּבַת כ', וּבַת כ' כְּבַת ז', הַיְנוּ כַּנַּ"ל, כִּי זֶהוּ עִקַּר הַשְּׁלֵמוּת שֶׁיַּתְחִיל האדם לְחַיּוּת בְּכָל פַּעַם שֶׁאֲפִלּוּ כְּשֶׁמַּגִּיעַ לִימֵי הַזִּקְנָה…
וכמו שאמר רבינו נחמן מברסלב: "אסור להיות זקן", כפשוטו אסור זה ממש איסור, כי זיקנה באה מכח ההרגל, הגורם לפעמים למי שלא מתחדש ומעורר שוב ושוב את האש, שהחיות שהיה לו בהתחלה הולך ודועך אט אט ללא משים לב, ומביא מצב שבעצם האדם מתרחק מחיי החיים, מהחיות האמיתי מהאש והשמחה בעבודת ה', שרבינו ציווה אותנו תמיד – שהיא עיקר הטעם בעבודת השם, כמו שאמר רבי נתן שיש הבדל וטעם אחר בין מרק חם למרק קר, כמו כן יש הבדל בין חסיד זקן לחסיד שעובד בחיות והתלהבות
…יִהְיֶה בְּעֵינָיו עֲדַיִן יָנִיק לְגַמְרֵי כְּאִלּוּ לֹא הִתְחִיל לִחְיוֹת וְלַעֲבֹד ה' כְּלָל, וְיַתְחִיל לִחְיוֹת בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ כַּנַּ"ל.
וְזֶהוּ בְּחִינַת בַּת ק' כְּבַת כ', בַּת כ' כְּבַת ז' – שְׁנֵי חַיֵּי שָֹרָה כֻּלָּן שָׁוִין לְטוֹבָה, כִּי כָּל מַה שֶּׁמַּזְקִין הַצַּדִּיק הכוונה כמה שהוא יודע ומשיג יותר בעבודת ה', ובידיעת התורה ועולה בדרגות והשגות הוּא עֲדַיִן יָנִיק בְּעֵינָיו – בעיניו הוא יניק, כי הוא מגודל ענוותנותו וגודל השגתו במעלות התורה וגדולת ה', הוא מבין שלא התחיל להשיג דבר לעומת האין סוף ברוך הוא "כְּאִלּוּ" הוּא תִּינוֹק עֲדַיִן וְכוּ' כַּנַּ"ל – כאילו דייקא, כי בטח הוא מבין שהוא כן מבין לפי דרגתו, והוא לא טמבל, אבל לעומת גדולת ה' ועומק השגת התורה, הוא בעיניו "כאילו" עדין תינוק שלא התחיל כלל.
וְעַל יְדֵי זֶה מוֹסִיף בַּעֲבוֹדָתוֹ בְּכָל פַּעַם – כי עי"ז מתחזק בחשק ורצון להתחיל מחדש להשיג ולהתעלות עוד ועוד כי מי יודע מה יש עוד ואיזה עולמות אפשר להשיג.
להבדיל אלפי הבדלות אדם נכנס לאיזה חכמה או גולש באתרים מסויימים ומצליח במשחק הוא ממשיך לשחק, כי רוצה לעלות עוד כי מי יודע מה יש אחר השלב הזה… ואחרי שסיים את המשחק ונהנה מחפש חלק ב' או משחק יותר קשה, בתקוה שאולי יוכל גם אותו לגמור…
וכך מעביר את זמנו וכל ראשו ומוחו יכולים להיות שקועים שעות על גבי שעות תפוסים במשחק, ואפילו אם יוצא להפסק כל שהיא מחמת ההכרח כגון לשירותים או עבודה – הוא תפוס בזה כל שעות העבודה, ורק חושב מתי יוכל לחזור לזה, ומחפש במחשבתו טריקים אייך יוכל להצליח ולהתעלות לסיים את השלבים הקשים
וכשם שהעולם אומר "יחי ההבדל הקטן" – במשחק כזה הוא שורף את שעות חייו ואת נשמתו, אבל להבדיל כשתפוס בעבודת ה' ומבין שעידן לא התחיל כלל כי יש עד אין סוף עוד ועוד… נהיה לו רצון וחשק ומחפש ושמח במה שכבר מצא ומחדד ומנסה שוב במה שלא מצליח כדי להתעלות עוד עוד
ועי"ז …וְזוֹכֶה לְחַיִּים אֲרֻכִּים בֶּאֱמֶת, שֶׁכָּל יָמָיו וּשְׁנוֹתָיו הֵם שְׁנוֹת חַיִּים בֶּאֱמֶת, כִּי אֵינוֹ אוֹבֵד שׁוּם יוֹם מִימֵי חַיָּיו בְּלִי תּוֹסֶפֶת קְדֻשָּׁה וְחִיּוּת וְכַנַּ"ל.
וְזֶהוּ בְּחִינַת שְׁנֵי חַיֵּי שָֹרָה כֻּלָּן שָׁוִין לְטוֹבָה, אפשר לומר שיש בחי' נוספת שככל שהיתה שרה הולכת ומזקינה הייתה מתחזקת יותר ויותר ובפועל היתה יותר צעירה בנפש רוח וגוף כפשוטו ממש בחי' "אחרי בלותי היתה לי עדנה" בחי' בת 100 כבת 20 ואכן הולידה למרות גילה…
שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת חַיִּים אֲרֻכִּים הַנַּ"ל, שֶׁהֵם בְּחִינַת תְּפִלִּין כַּנַּ"ל, כִּי שָֹרָה הִיא בְּחִינַת מַלְכוּת אֱמוּנָה, בְּחִינַת שֶׁשָֹּרָה עַל כָּל הָעוֹלָם, בְּחִינַת (זְכַרְיָה י"ד) וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ, שֶׁזֶּה עִקַּר בְּחִינַת הַתְּפִלִּין… תפילין בחי' מוחין כי עיקר המוחין של האדם שיהיו בתקונם הם ע"י שמחה דקדושה כידוע ברוב ספרי רבינו נחמן זיע"א…