זרע לבטלה: אברך שבא לבקש חיזוק בענייני קדושה אמר לי ווארט שראה, והוא ווארט מדעי המחזק את הקדושה, והוא כי אמרו חכמינו ז"ל (נדה יד) שהמוציא שכבת זרע לבטלה כאילו מביא מבול לעולם.
ולמה דווקא דימו חכמים את חומר פגם הברית למבול ? כי בכל טיפה וטיפה יש הרבה מיליונים (ואמר לי מספר אדיר שנראה כגוזמא ממש) של כרומוזונים, נמצא מידה במידה כנגד מידה כאילו מביא מבול, מידה כנגד מידה.
מוציא זרע לבטלה = ראשי תיבות מזל, כי השומר את בריתו זוכה לשמירה עליונה ושפע גשמי ורוחני, והמוציא זרע לבטלה פוגם בצינורות השפע ומביא על נשמתו צרות וחסימות עוד…
פגם זרע לבטלה ואוננות
להבין חומרת הוצאת זרע לבטלה, נסביר את החשיבות הגשמית והרוחנית של שכבת הזרע, שיש לאדם כל כך להתרחק ולהזהר ולשמור את עצמו מהוצאת זרע לבטלה – וממילא נבין שאין להקל בהוצאת זרע לבטלה ואוננות.
חוץ מכך שאיסור זרע לבטלה זה איסור תורה – זה נגד רצון הבורא, נגד כללי היצרן שברא את המכונה נפלאה הזו שנקראת 'אדם', ובהמשך תבינו שאיסור זרע לבטלה פשוט הורס את השמנים של המכונה ויכולה היא להישרף כמו מכונה שעובדת בלי שמנים…
ידוע בספרי ברסלב שהמוחין (המוח, המחשבה – שהיא החלק הרוחני של האדם) משם יורדין טפין טפין (דהיינו טיפות הזרע אל כלי ההולדה), כמו שכתוב בזוהר (פינחס רלה:): "באר מים חיים, ונוזלים מן לבנון" – 'מן לבונא דמוחא'.
וזה (במדבר י"א): "והמן כזרע גד הוא" – 'זרע גד', דא טיפה חורתא (תיקונים תקון כ"א נ"ב:), הינו בחינת: 'ונוזלים מן לבנון' שזה בחינת תיקון הברית, זרע קודש שבו שוכנות הנשמות..,
נמצא ששכבת הזרע של האדם, תלוי במיטב כוחותיו (על כן אחרי הוצאת זרע לבטלה, או אפילו בהתר – מרגישים עייפים) שהם הדמים המובחרים של הגוף המתבררים במוח.., ואפשר להאריך בזה עוד הרבה ויתברר בע"ה במאמרים נוספים שיתפרסמו באתר ברסלב.
שִׁכְבַת זֶרַע – הִיא כֹּחַ הַגּוּף וְחַיָּיו וּמְאוֹר הָעֵינַיִם, וְכָל שֶׁתֵּצֵא בְּיוֹתֵר (אפי' בהיתר וכל שכן לבטלה ובאיסור) הַגּוּף כָּלֶה, וְכֹחוֹ כָּלֶה, וְחַיָּיו אוֹבְדִים.
(איסור פגם הברית הוצאת זרע לבטלה, הם גם מצד הזכר, הן מצד הנקבה, כי גם באישה יש אותם בחינות קרובת מאד לאדם וגם אישה שמנאפת ומתגרה לבטלה עד שמוציאה לבטלה את החלק שלה ביצירת הולד, כרומוזונים שהם חלקי הנשמות התלויים בה וכו').
כידוע הדמים המבוררים והכי טובים של האדם נמצאים בזרעו של האדם, ככתוב בתורתינו הקדושה ביעקב אבינו ראובן בכורי אתה – כוחי, וראשית אוני (בראשית מט) מלשון כוח וחוזק,
כל שכבת זרע מלאה בחלקיקים גשמים שהם נשמות המצפות להולדה, ועל כן כתוב במוציא זרע לבטלה – ידיכם דמים מלאו, (שפירושו, על המוציא זרעו לבטלה ביד, שהוא כשופך דמים, כי רוצח בידו את נפש ילדיו, נשמות שהיה אמור להוליד, ולא ברא אותם אלא עשק את נשמתם בלי גוף בכף הקלע רחמנא ליצלן.),
אשרי חלקו של אדם הירא את ה' והוא נשמר מדרך הרע, ומטהר עצמו, לעסוק ביראת ריבונו. והעיקר על ידי טהרת וקדושת המחשבה.
זרע לבטלה, מה ההשלכות ? (הפגם הגשמי).
זה לשון הרמב"ם במשנה תורה – ספר מדע – הל' דעות – פרק ד.
שִׁכְבַת זֶרַע – הִיא כֹּחַ הַגּוּף וְחַיָּיו וּמְאוֹר הָעֵינַיִם, וְכָל שֶׁתֵּצֵא בְּיוֹתֵר (אפי' בהיתר וכל שכן לבטלה ובאיסור) הַגּוּף כָּלֶה, וְכֹחוֹ כָּלֶה, וְחַיָּיו אוֹבְדִים.
הוּא שֶׁאָמַר שְׁלֹמֹה בְּחָכְמָתוֹ (משלי לא-ג) 'אַל תִּתֵּן לַנָּשִׁים חֵילֶךָ'. חילך היינו הכוח שלך – ואפילו בהתר עם אשתו זה מכלה כוחו.
כָּל הַשָּׁטוּף בִּבְעִילָה זִקְנָה קוֹפֶצֶת עָלָיו.
וְכֹחוֹ תָּשֵׁשׁ. וְעֵינָיו כֵּהוֹת. וְרֵיחַ רַע נוֹדֵף מִפִּיו וּמִשֶּׁחְיוֹ.
וּשְׂעַר רֹאשׁוֹ וְגַבּוֹת עֵינָיו וְרִיסֵי עֵינָיו נוֹשְׁרוֹת.
וּשְׂעַר זְקָנוֹ וְשֶׁחְיוֹ וּשְׂעַר רַגְלָיו רַבֶּה. שִׁנָּיו נוֹפְלוֹת.
וְהַרְבֵּה כְּאֵבִים חוּץ מֵאֵלּוּ בָּאִים עָלָיו.
אָמְרוּ חַכְמֵי הָרוֹפְאִים : אֶחָד מֵאֶלֶף מֵת בִּשְׁאָר חֳלָאִים וְהָאֶלֶף מֵרֹב הַתַּשְׁמִישׁ.
לְפִיכָךְ צָרִיךְ אָדָם לְהִזָּהֵר בְּדָבָר זֶה אִם רוצה לִחְיוֹת בְּטוֹבָה.
וְלֹא יִבְעל אֶלָּא כְּשֶׁיִּמָּצֵא גּוּפוֹ בָּרִיא וְחָזָק בְּיוֹתֵר..,
הוצאת זרע לבטלה (הפגם הרוחני) !
מספרי ברסלב – ליקוטי מוהר"ן ז
נאמר בחגי הנביא: "הן ישא איש בשר קודש בכנף בגדו ונגע בכנפו אל הלחם" (חגי ב), כי פגם הברית – גורם להעדר הלחם, כמו שכתוב (משלי ו): "בעד אשה זונה עד ככר לחם", והבן: [אמר המעתיק: לחם זה פרנסת וחיות האדם. ואם האדם מבזבז את הכספים שלו שיגע וטרח עבורם בעד אישה זונה וגירויים ותאות ניאוף – מבזבז ומפסיד פרנסתו ! כי מיטב כוחותיו ופרנסתו צריך להשקיע באשת נעוריו בקדושה כדת וכדין!].
ספר המידות ערך נִאוּף.
עַל-יְדֵי הוֹצָאַת זֶרַע לְבַטָּלָה בּוֹרֵא קְלִפּוֹת, הַמִּתְלַבְּשִׁים בִּבְנֵי – אָדָם [ה]מִתְנַגְּדִים וְחוֹלְקִים עָלָיו וְעוֹשִׂין לוֹ יִסּוּרִין.
נִאוּף בָּא עַל יְדֵי הִתְעַסְּקוּת בִּשְׁמוֹת הַטֻּמְאָה וּבִכְּשֶׁפִים.
הַבָּא עַל הַכּוּתִית, מַכְנִיס כָּל הַשֶּׁפַע לַסִּטְרָא אַחֲרָא [וגם זה ממש זרע לבטלה, שמכניס את זרע קודש לסטרא אחרא !!].
עַל-יְדֵי נִאוּף בָּא שִׁכְחָה. עַל-יְדֵי נִאוּף מְאַבֵּד אֶת הַזִּכָּרוֹן. עַל-יְדֵי נִאוּף הַבּוּשָׁה נִסְתַּלֵּק.
תִּקּוּן לְהוֹצָאַת זֶרַע לְבַטָּלָה – שֶׁיִּשְׁתַּדֵּל לְהַחֲזִיר בְּנֵי-אָדָם בִּתְשׁוּבָה.
הַמּוֹצִיא זֶרַע לְבַטָּלָה, כְּאִלּוּ הֵבִיא בָּנָיו קָרְבָּן לַעֲבוֹדָה זָרָה גַּם נִדּוֹן בִּסְקִילָה.
ספר המידות ערך קרי
הַשִּׁכְרוּת גּוֹרֵם גָּלוּת , גַּם גּוֹרֵם הוֹצָאַת זֶרַע לְבַטָּלָה.
זרע לבטלה מליקוטי הלכות.
וְזֶה שֶׁמּוּבָא בְּכִתְבֵי הָאֲרִ"י זַ"ל שֶׁקְּרִיאַת שְׁמַע שֶׁעַל הַמִּטָּה הִוא תִּקּוּן גָּדוֹל מְאֹד לֶעָווֹן הֶחָמוּר שֶׁהוּא הוֹצָאַת זֶרַע לְבַטָּלָה רַחֲמָנָא לִצְלָן. כִּי עִקַּר פְּגַם עָווֹן זֶה הוּא פְּגַם הַמַּחֲשָׁבָה כַּיָּדוּעַ, שֶׁעַל-יְדֵי שֶׁאֵינוֹ שׁוֹמֵר אֶת מַחֲשַׁבְתּוֹ מִלְּהַרְהֵר בָּזֶה – הוּא בָּא חַס וְשָׁלוֹם לִידֵי עָווֹן זֶה רַחֲמָנָא לִצְלָן. (או"ח ק"ש שעל המטה ב).
וְכֵן שְׁפִיכוּת דָּמִים הוּא גַּם כֵּן פְּגַם נִאוּף, כִּי מִי שֶׁפּוֹגֵם בַּבְּרִית, הוּא כְּשׁוֹפֵךְ דָּמִים, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, כָּל הַמּוֹצִיא זֶרַע לְבַטָּלָה, הוּא כְּשׁוֹפֵךְ דָּמִים. וְכֵן מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹסֵק בִּפְרִיָּה וּרְבִיָּה [להוליד בקדושה עם אשה כשרה ילדים ולגדלם לתורה חופה ומעשים טובים] שֶׁהוּא גַּם כֵּן בְּחִינַת פְּגַם הַבְּרִית, הוּא גַּם כֵּן שׁוֹפֵךְ דָּמִים ממש, בחי' ניאוף, בחי' החתים בשרו מזובו,
בחי' מוציא זרע לבטלה – שמוציא טיפי המוח והשכל, בלי חיבור בת זוגו, שהוא בחי' האמונה הקדושה. שמזה נולדין מזיקי עלמא ח"ו כידוע. כמו כן כשמגלה ומוליד איזה שכל מדעת ובלי התחברות האמונה זה השכל הוא בחי' מזיקי עלמא שהוא מזיק מאד להעולם כי עי"ז נמשכין כפירות ואמונות כוזבות…
וְזֶהוּ גֹּדֶל חֹמֶר הֶעָוֹן שֶׁל הַשְׁחָתַת זֶרַע לְבַטָּלָה חַס וְשָׁלוֹם – כִּי אָז נִבְרָאִין רוּחִין וְכוּ' בְּלֹא גּוּף, מֵחֲמַת שֶׁלֹּא נִמְשְׁכָה הַטִּפָּה לְהָאִשָּׁה יִרְאַת ה' שֶׁיִּתְהַוֶּה מִמֶּנָּה בְּחִינַת הוֹלָדָה כנ"ל… (יו"ד ע"א א, אות א ; חו"מ ב, נחלות, אות כה).
תפילה על הוצאת זרע לבטלה
קדושה וטהרה (עיקר תיקון הברית ע"י אמירת תיקון הכללי).
ותזכנו לשמור את אות ברית קודש בקדושה וטהרה, ולא נחטא ולא נפגום את ברית קודשך, חס ושלום. וכל טיפה וטיפה של זרע לבטלה שיצאה מעמך ישראל [וממני] שלא במקום מצוה, תחזירם למקומם הקדוש.
וכן כל התפילות והמצוות הפסולות והנדחות תחזירם למקומם הקדוש, בכוח שמך הגדול והקדוש היוצא מפסוק חיל בלע ויקיאנו מבטנו יורישנו אל. ותכרית ותשמיד כל ילדי פשע זרע שקר אשר בחטאותינו גדלנו, ותשליך במצולות ים כל אישות הזימה אשר בעוונותינו כלכלנו, ותרחיקם ממנו ומגבולינו, ולא תאונה אלינו רעה ונגע לא יקרב באוהלינו.
בחורים המעוניינים להתייעץ עם ראש הישיבה
בענייני תיקון הברית וחזרה בתשובה
יכולים לקבוע פגישה / לשיחה וייעוץ עם ראש ישיבת ברסלב
כל השנה ובפרט בימי השובבי"ם בתיאום טלפוני
050-4161022 ; 051-5505148
עוד מאמרים בנושא תיקון הברית , מאמרים מאת רבי נתן מברסלב ועוד…