התחזקות בתפילה
התחזקות בתפילה – מתוך ספרי ברסלב השתפכות הנפש סימן צב כמה מילים בעניין אמונה, והתחזקות בתפילה.
בעניין עבודת התפילה שהיא עיקר הבחירה של האדם.., צְרִיכִין לְהִתְחַזֵּק מְאד בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה לְהַאֲמִין בְּעַצְמוֹ שֶׁיֵּשׁ לוֹ כּחַ לִפְעל כָּל דָּבָר בִּתְפִלָּתוֹ וְשִׂיחָתוֹ בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ.
כִּי יֵשׁ כַּמָּה מִינֵי חֲלִישׁוּת הַדַּעַת בְּלֵב הָאָדָם בְּעִנְיָן זֶה, כַּאֲשֶׁר כָּל אֶחָד יוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ, וְרוב בְּנֵי אָדָם נִדְמֶה לָהֶם שֶׁאֵין לָהֶם כּחַ לָזֶה – וְעַל כֵּן אֵינָם מִתְחַזְּקִים בִּתְפִלָּה,
וְעַל כֵּן צְרִיכִין לְהִתְיַגֵּעַ בִּיגִיעָה וַעֲבוֹדָה גְּדוֹלָה מְאד בָּעִנְיָן הַזֶּה, וְעִקַּר הַיְגִיעָה הוּא בַּהַתְחָלָה בִּבְחִינַת כָּל הַתְחָלוֹת קָשׁוֹת, הַיְנוּ בְּעֵת שֶׁמַּתְחִיל לְהִתְפַּלֵּל וּלְהִתְבּוֹדֵד, כִּי אָז עֲדַיִן לא רָאָה שׁוּם פְּעֻלָּה עַל-יְדֵי תְּפִלָּתוֹ וְהִתְבּוֹדְדוּתוֹ.
אֲבָל כְּשֶׁזּוֹכֶה לְהִתְגַּבֵּר בְּכָל כּחוֹ לְהִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה וּלְהִתְבּוֹדֵד, עַד שֶׁזּוֹכֶה לִפְעל אֵיזֶה דָּבָר בִּתְפִלָּתוֹ, כְּגוֹן שֶׁהִתְפַּלֵּל עַל אֵיזֶה דָּבָר וְנַעֲנָה, אָז הוּא מִתְחַזֵּק בָּזֶה לְהַאֲמִין גַּם בְּעַצְמוֹ שֶׁיֵּשׁ לוֹ כּחַ לִפְעל בִּתְפִלָּתוֹ, מֵאַחַר שֶׁרוֹאֶה שֶׁגַּם תְּפִלָּתוֹ שָׁמַע הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְנַעֲנָה,
וְאָז נַעֲשֶׂה אֶצְלוֹ כְּלִי שְׁלֵמָה לְקַבֵּל הַשֶּׁפַע עַל יְדֵי דִּבּוּרֵי הַתְּפִלָּה, כִּי עִקַּר הִתְהַוּוּת הַכְּלִי הוּא עַל – יְדֵי הָאֱמוּנָה, דְּהַיְנוּ עַל – יְדֵי שֶׁמַּאֲמִין גַּם בְּעַצְמוֹ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שׁוֹמֵעַ גַּם תְּפִלָּתוֹ (לא בגאווה ומחשבה שמעכשיו כל מה שיבקש יעשו עבורו).
התחזקות בתפילה
וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁהַבְּכוֹר נוֹטֵל פִּי שְׁנַיִם וּמוּבָא בְּכִתְבֵי הָאֲרִ"י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, כִּי בְּכָל הַהוֹלָדוֹת יֵשׁ בָּהֶם חֵלֶק מֵהוֹלָדַת הַבְּכוֹר,
הַיְנוּ כִּי כָּל הַהוֹלָדוֹת וְכָל הַהַשְׁפָּעוֹת נִמְשָׁכִין עַל – יְדֵי תְּפִלָּה, וְהוֹלָדַת הַבְּכוֹר נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הַפְּעֻלָּה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁפּוֹעֵל אִישׁ יִשְׂרְאֵלִי עַל – יְדֵי תְּפִלָּתוֹ, שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִתְחַזֵּק אֱמוּנָתוֹ לְהִתְפַּלֵּל תָּמִיד וְנַעֲשֶׂה אֶצְלוֹ כְּלִי וְכוּ' כַּנַּ"ל, וְעַל כֵּן נוֹטֵל הַבְּכוֹר פִּי שְׁנַיִם בְכָל אֲשֶׁר יִמָּצֵא לוֹ כִּי בְּכָל מָה אֲשֶׁר נִמְצָא וְנוֹלָד וְנִשְׁפָּע לוֹ עַל – יְדֵי תְּפִלָּה יֵשׁ בָּזֶה חֵלֶק מֵהַפְּעֻלָּה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁפָּעַל בִּתְפִלָּתוֹ שֶׁזֶּה בְּחִינַת הוֹלָדַת הַבְּכוֹר, וְעַל כֵּן יֵשׁ לוֹ חֵלֶק כְּנֶגֶד כָּל אֶחָד וְאֶחָד..,
והוּא גַּם כֵּן עִנְיָן.., שֶׁמַּזְכִּירִין בִּשְׁבָחָיו יִתְבָּרַךְ שֶׁהוּא אֱלקֵי אֲבוֹתֵינוּ וְכוּ' גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים שֶׁגָּמַל עִמָּהֶם חֶסֶד וְשָׁמַע תְּפִלָּתָם תָּמִיד שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִתְיַחֵד שְׁמוֹ בָּעוֹלָם, עַל-יְדֵי-זֶה נִתְחַזֵּק אֶצְלֵנוּ הָאֱמוּנָה בְּעַצְמֵנוּ שֶׁיְּרַחֵם גַּם עָלֵינוּ וְיִשְׁמַע תְּפִלָּתֵנוּ בִּשְׁאֵלַת צְרָכֵינוּ.
וְזֶה שֶׁכָּתוּב: "פּעַל פָּעַלְתָּ בִּימֵיהֶם בִּימֵי קֶדֶם וְכוּ' צַוֵּה יְשׁוּעוֹת יַעֲקב" וְכוּ', הַיְנוּ כְּמוֹ שֶׁפָּעַלְתָּ בִּימֵי אֲבוֹתֵינוּ וְעָשִׂיתָ לָהֶם נִסִּים וִישׁוּעוֹת גְּדוֹלוֹת כֵּן צַוֵּה יְשׁוּעוֹת יַעֲקב גַּם עַתָּה.
אַךְ לִפְעָמִים יָכוֹל הַבַּעַל דָּבָר לְהַחֲלִישׁ דַּעַת הָאָדָם, שֶׁאַף-עַל-פִּי שֶׁאֲבוֹתֵינוּ וְרַבּוֹתֵינוּ פָּעֲלוּ הַרְבֵּה בִּתְפִלָּתָם, אֲבָל אִישׁ גָּרוּעַ כָּמוֹךָ אֵיךְ אֶפְשָׁר שֶׁתִּפְעַל בִּתְפִלָּתְךָ,
אֲבָל בֶּאֱמֶת לא כֵן הוּא כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה, וְיֵשׁ כּחַ בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל לִפְעל בַּקָּשָׁתוֹ בְּרַחֲמִים אֶצְלוֹ יִתְבָּרַךְ – אִם יִתְפַּלֵּל אֵלָיו בֶּאֱמֶת, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "קָרוֹב הַשֵּׁם לְכָל קוֹרְאָיו לְכל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת", וְעַל כֵּן צָרִיךְ הָאָדָם שֶׁיָּשִׂים אֶל לִבּוֹ וּלְהַזְכִּיר אֶת עַצְמוֹ מַה שֶּׁכַּמָּה פְּעָמִים קָרָא מִצָּרָה אֶל הַשֵּׁם וְעָנָה אוֹתוֹ וְהוֹשִׁיעוֹ, וְעַל-יְדֵי-זֶה יִתְחַזֵּק גַּם עַתָּה בִּתְפִלָּה וַה' יוֹשִׁיעוֹ כַּנַּ"ל..,
וּבֶאֱמֶת.., עִקַּר יְסוֹד כּחַ הַבְּחִירָה דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁיֵּשׁ לְהָאָדָם כּחַ הַבְּחִירָה לְבַטֵּל שִׂכְלוֹ לְגַמְרֵי וְלִסְמךְ עַל אֱמוּנָה לְבַד וּלְהַרְבּוֹת בִּתְפִלָּה וְתַחֲנוּנִים לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי הַיֵּצֶר הָרָע מְעַקֵּם לֵב הָאָדָם כָּל כָּךְ עַד שֶׁגַּם זֶה קָשֶׁה עַל הָאָדָם אַף-עַל-פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת הוּא דָּבָר קַל מְאד לָשׂוּחַ בְּכָל פַּעַם אֶת כָּל אֲשֶׁר עִם לְבָבוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּלְבַקֵּשׁ מִלְּפָנָיו עַל נַפְשׁוֹ
אַף-עַל-פִּי-כֵן הַבַּעַל דָּבָר מְבַלְבֵּל וּמְעַקֵּם דַּעַת הָאָדָם כָּל כָּךְ עַד שֶׁעַל-פִּי רב עִנְיָן זֶה שֶׁל תְּפִלָּה וְהִתְבּוֹדְדוּת קָשֶׁה עַל הָאָדָם לְקַיֵּם יוֹתֵר מִכָּל הָעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת וְכָל זֶה מֵחֲמַת חֶסְרוֹן אֱמוּנָה שֶׁאֵין לוֹ אֱמוּנָה בִּשְׁלֵמוּת שֶׁזֶּה עִקַּר וִיסוֹד הַכּל כְּמַאֲמַר רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, בָּא חֲבַקּוּק וְהֶעֱמִידָן עַל אַחַת "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה".
וְעַל כֵּן בָּזֶה בְּעַצְמוֹ עִקַּר כּחַ הַבְּחִירָה שֶׁל הָאָדָם כִּי מִי שֶׁזּוֹכֶה לִבְחֹר בְּחַיִּים אֲמִתִּיִּים, הוּא בּוֹחֵר הָעִקָּר בְּדֶרֶךְ אֱמוּנָה וּתְפִלָּה בִּבְחִינַת: "דֶּרֶךְ אֱמוּנָה בָחָרְתִּי" וְאָז כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ אֱמוּנָה שְׁלֵמָה וּמַרְבֶּה בִּתְפִלּוֹת וְשִׂיחוֹת לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיְּזַכֵּהוּ לָשׁוּב אֵלָיו בֶּאֱמֶת, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מַמְתִּיק וּמְבַטֵּל כָּל הַקְּלִפּוֹת וְסִטְרָא אַחֲרָא הַנִּמְשָׁכִין בְּשָׁרְשָׁן מִבְּחִינַת הַצִּמְצוּם שֶׁל חָלָל הַפָּנוּי,
אֲזַי עוֹזְרוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּזְכֶּה לַעֲבוד אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּתוֹרָה וּמִצְווֹת, וּמֵאִיר עֵינָיו בְּתוֹרָתוֹ עַד שֶׁזּוֹכֶה לְהָבִין בְּתוֹרָה וַעֲבוֹדָה מַה שֶּׁאֶפְשָׁר בְּשֵׂכֶל אֱנוֹשִׁי לְהָבִין וְעַל-יְדֵי-זֶה מַכְנִיעַ וּמְבַטֵּל כָּל הַקְּלִפּוֹת וְסִטְרָא אַחֲרָא הַנִּמְשָׁכִין בְּשָׁרְשָׁן מִבְּחִינַת שְׁבִירַת כֵּלִים וּמַעֲלֶה מִשָּׁם כָּל נִיצוֹצוֹת הַקְּדֻשָּׁה, וּמֵחֲמַת שֶׁבְּחִינַת שְׁבִירַת כֵּלִים בְּעַצְמוֹ נִמְשָׁךְ גַּם כֵּן בְּשָׁרְשׁוֹ מִתּקֶף הַצִּמְצוּם שֶׁל בְּחִינַת חָלָל הַפָּנוּי כַּמְבאָר בִּפְנִים.
וּכְבָר נִתְבָּאֵר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַמְתִּיק בִּשְׁלֵמוּת זֶה הַצִּמְצוּם שֶׁל חָלָל הַפָּנוּי (עַד שֶׁיִּתְבַּטְּלוּ גַּם אֵלּוּ הַקְּלִפּוֹת וְהַמְּנִיעוֹת וְכוּ' שֶׁיְּנִיקָתָם מִשָּׁם) כִּי אִם עַל-יְדֵי תְּפִלָּה שֶׁהוּא בְּחִינַת אֱמוּנָה עַל-כֵּן עִקַּר יְסוֹד שֶׁל כָּל הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת שֶׁהֵם בְּחִינַת שֵׂכֶל הוּא גַּם כֵּן רַק עַל יְדֵי תְּפִלָּה וֶאֱמוּנָה בְּחִינַת: "כָּל מִצְוֹתֶיךָ אֱמוּנָה" וְעַל כֵּן בָּזֶה עִקַּר יְסוֹד כָּל כּחַ הַבְּחִירָה כַּנַּ"ל (שָׁם ליקוטי הלכות לרבי נתן מברסלב, הִלְכוֹת פִּקָּדוֹן הֲלָכָה ג' אוֹת ז') :
אז אחרי מאמר קצר זה יש לנו מה לומר…
מה אתם חושבים – מוסרים שם לתפילה, וזהו….?
בתפילה צריך לשום שכל וחכמה לבדוק מה שורש הבעיה, וצריך סבלנות ומעקב כמו בטיפול רפואי, וכל התנהלות ונושא בחיים, כי הדינים והחסדים והיסודות שבאדם ושעל האדם משתנים, אחד מתגבר על השני, אחד עולה השני נחלש.., וצריך יישוב הדעת וחכמה בכל עת ומצב על מה להתפלל ובמה להשקיע בכל עת וזמן.., וזה צריך להביא לפני התלמידי חכמים הצדיקים שבדור שיכוונו את התפילות שלנו (ומה רצון השם לפי התורה הקדושה, ועל מה וכמה להתפלל) ואז כשמכוונים כחוט השערה ניתן לקלוע אל המטרה ויעלו התפילות והבקשות לפני השם כרצונו ית' לברכה ולטובה.
אז אם אתם רוצים ישועה אמיתית – זה דורש התמסרות טיפול ומעקב ומאמץ !
במוקד התפילות של חסידי ברסלב – לא מוסרים סתם ככה שם לברכה שיהי' אולי זה יעזור, והולכים לישון בדימיונות שאם מחר נקום והמציאות תשתנה ויהיו ניסים [נתרום לכם! חחחח] !
אלא צריך מעקב לקרוא מאמרי התחזקות והתעוררות ותפילות שמתפרסמים באתר, ואז הולכים לישון בבטחון ובתקווה ואמונה שלימה – שהשם ית' ברחמים יקבל תפילותינו וימתיק הדין מעלינו ! ויאיר עיניינו בדעת ובתבונה ועיצה טובה וישרה להנצל מצרות נפשינו להתקרב ולהתחזק לעבודתו יתברך.., ונעבור את הניסיונות בשמחה ושלום – לחיים טובים !
אז מי רוצה ישועה אמיתית ?
תעקבו אחרי התפילות והעיצות והחיזוקים שבאתר, תנצלו את הישיבה לייעוץ והכוונה ותשמרו על קשר – ועם הזמן יעלו בחן ובחסד, ויתקבלו התפילות, תמצאו רפואה ומזור לנפשכם ברוחניות ובגשמיות (כמו שהרבה עשו והשקיעו – וזכו בסוף למצוא דרך השם באמת) !
מוקד התפילות של חסידי ברסלב – מסירת שמות לברכה ותפילה
בישיבת ברסלב בכותל בקבר רחל באומן ושאר קברות צדיקים בימי הילולה ועיתות רצון
הדרכה וייעוץ בענייני תפילה חינם, לזיכוי הרבים
בטופס שבדף אתר תפילה
עם מי אפשר לדבר
עם השם יתברך ! זה כי טוב והכי ממולץ …
או בדיעבד תצלצלי 050-4161022