בעקבתא דמשיחא הנשים ישלטו על הגברים | פרשת מטות

בס"ד. ירושלים עיה"ק תו"ת בב"א, יום ו' עש"ק לסדר מטות | לכבוד... אחדשה"ט! בעזרת השי"ת אכתוב לך משהו הקשור לפרשת השבוע

(במדבר ל – ז,ח) "ואם היו תהיה לאיש.. ושמע אישה ..". דורינו הוא דור מיוחד, עם ניסיונות מיוחדים, וכל שנתיים הם כ-דור, לעניין ירידת הדורות עוד ועוד,

ואם פעם התחצפו הילדים והתלמידים בגיל הטיפש עשרה המאוחר, היום ישנה חוצפה אדירה שאין לתאר ולעלות על הדעת כלפי הורים ומורים, בגיל הילדות ממש, ואפי' זאטוטים ממש ממש, כבר מתחצפים רח"ל, וכן הכל הפוך,

ואנשים משתנים בכל הגילים ולאו דווקא לטוב, ואפילו משתנים מאד לרע, אפילו אנשים מבוגרים בני ארבעים וחמישים מקבלים שריטות במוח ובחשיבה, וה' ירחם.

בעקבתא דמשיחא הנשים ישלטו על הגברים | פרשת מטות

ובין התופעות הרבות של דורינו ישנה תופעה, בפרט אצל בני תורה, אברכי הכולל, (ולאו דווקא), שהנשים נהפכו להיות כגברים והגברים כנשים, כגון בעניין הפרנסה, שבמקום שהגבר יפרנס את המשפחה, האישה היא המפרנסת (הבלעדית, או העיקרית, וגם לזה יש כל מיני השלכות ותופעות),

והגבר נהפך להיות עקרת הבית, הוא מבשל, הוא מכבס ותולה את הכביסה, הוא המנקה את הבית ועושה הספונז'ה ושטיפת הרצפות, והוא הלוקח את הילדים למוסדות החינוך והוא המחזיר אותם, וכו' וכו'

(וכן יש בתים אשר האשה היא זאת שלומדת עם הילדים בשבת וחוזרת על הלימודים ובוחנת אותם על מה שלמדו במשך כל השבוע, ואילו הבעל..).

והנה איתא בכמה וכמה מקומות בכתבי האריז"ל שבעקבתא דמשיחא הנשים ישלטו על הגברים.

וזה רואים בחוש ממש בדורינו איך הנשים דעתניות ולא מבטלות את דעתן מפני דעת הבעל, ובמקום הנאמר (בראשית ג-טז) והוא ימשול מתקיימת ההיגוי החסידי "והיא" !!! כי היא המושלת וקובעת בבית.

ויש הרבה מה להאריך בזה, כי ישנם הרבה מאד פרטים ופרטי פרטים.

והכלל ששום גבר לא יעיז להתנהג כמו בכל הדורות שעברו, דורות הקודמים שהגבר היה הגבר, כי לא כן הוא, אלא ונהפוך הוא.

וזה בחי' המרומזת בפסוקים "ואם היו תהיה לאיש" – היינו שהאישה (שהרי הפסוק מדבר מהאישה) היא תהיה לאיש ולגבר, בדעתה ובעיסוקיה ובשליטתה בכל ענייני הבית.

ושמע אישה שהגבר נהפך להיות אישה, שהרי הפסוק מדבר מהבעל וקורא לו אישה.

והנה ע"כ דיברנו מתופעה במציאות, ומדברי האריז"ל המרומזים, בפסוקים שהבאנו.

ולא דיברנו איך הדברים צריכים באמת להיות.

והנה מי שיש לו אישה יותר חכמה ממנו או יותר יראת שמיים ממנו – בודאי ראוי שיטה אזנו היטב היטב לדברי אשתו. בבחי' מ"ש חז"ל (בבא מציעא נט.) איתתא גוצא – גחון ולחיש לה.

ואישה שעובדת קשה לפרנס את המשפחה, וכדי שהבעל יוכל להשאר באוהלה של תורה ולעסוק בתורה, אשריה מה טוב חלקה (אם היא נזהרת ממש בכל כללי הצניעות ומתרחקת עד הקצה מלדבר ולפטפט ולהתעסק עם גבר/ים).

ובודאי שאי אפשר לבוא ולדרוש ממנה כל המטלות שבדורות עברו היו מוטלות על הנשים, שהיו כל היום בבית ולא עבדו, ויש להתחלק ולעזור כדבעי על פי היושר ולהיות מענט"ש (בן אדם).

ואין בכך משום פחיתות כבוד, אם יעזור, ואף יגיש לה אוכל ושתיה במקום שהיא תגיש לו. והכל לפי העניין.

בברכת התורה וכטו"ס שמעון יוסף הכהן ויזנפלד – ישיבת נצח מאיר

Exit mobile version