יום ההילולה של הסידנא בבא סאלי חל בתאריך ד' בשבט כנסו למסור שמות לברכה ותפילה ע"י מוקד התפילות של חסידי ברסלב
בע"ה יתפללו ויעתירו בהילולת הבבא סאלי.
הילולת הבבא סאלי עם התפילה לבבא סאלי
[ניתן גם למסור שמות חינם למען אהבת ישראל וזיכוי הרבים. וגם לזכות לתפילות נפלאות על ידי תלמידי חכמים בציון ובמשך 40 יום או במשך כל השנה – בתרומה לטובת עניים הגונים וישיבת ברסלב].
שימו לב, אנחנו מודיעים מראש שלא יהי' לישיבתנו דוכנים מכיוון שדוכן בהילולה עולה כסף רב – ניתן להעביר בוואטסאפ שמות לתפילה וברכה, אם ברצונכם למסור תרומות. עמכם הסליחה וההבנה.
לתורמים הקבועים של הישיבה
אין צורך למסור שמות מחדש (הם כבר מעודכנים במערכת) מי שרוצה יכול לעדכן ולהוסיף שמות או לבשר בשורות טובות.
הדליקו נר לזכות הצדיק ואמרו תפילה להילולת הבבא סאלי
מסירת שמות לברכה – בוואטסאפ 0525652005
לציבור הרחב ממולץ לקרוא – עלון מיוחד על מעלת קברות הצדיקים האמיתיים הגדולים במעלה, לכבוד הילולת הבבא סאלי
הבבא סאלי – רבי ישראל אבוחצירא
- תולדות חייו1 תולדות חייו
- 2 צאצאיו
- 3 קבר הבבא סאלי
נולד בעיר ריסאני שבמחוז תפילאלת שבמרוקו. משפחת אבוחצירא נודעה כשושלת רבנים, מקובלים ובעלי מופתים. אביו היה רבי מסעוד אבוחצירא, בכורו של רבי יעקב אבוחצירא בעל ה'אביר יעקב', מגדולי חכמי מרוקו בדורות האחרונים. הרב ישראל עצמו היה אחיהם של הרב דוד אבוחצירא ושל הרב יצחק אביחצירא המכונה בבא חאקי. מגיל צעיר הנהיג עצמו בסיגופים: נדר נדר שלא לאכול בשר והיה צם בימי החול. למד שחיטה, מילה וכתיבת סת"ם. בהגיעו למצוות נשא את פרחה בת אחותו, שילדה את בנו רבי מאיר ובנותיו שרה ומחצ'י. לאחר שנפטרה נשא בגיל 16 את מרים אמסלם, ממנה נולדו בנו הרב ברוך ובנותיו אביגיל, פנינה ועליזה. לאחר מכן נפטרה אף היא. בגיל 65 נשא לאשה את הרבנית סימי החיה עד היום בנתיבות, ממנה נולדה בתם אסתר אדרעי.
כשהיה בן 18 אביו נפטר והוא התבקש למלא את מקומו ולשמש כראש ישיבה. החל מגיל שלושים שימש כרב מחוז. בראשית שנות ה-50 עלה לארץ, אך כעבור 3 שנים חזר למרוקו בשל המצב הרוחני הקשה ששרר בקהילות היהודיות שם. בשנת תשכ"ד (1964), חזר לארץ, וגר ביבנה בקרבת חתנו, ולאחר מכן באשקלון. בשנת תש"ל (1970) עבר לגור בנתיבות, שם גר עד פטירתו בשנת תשמ"ד (1984).
התפרסם בציבור כעושה מופתים. רבים נהרו אליו כדי לזכות בברכה, בבקבוק מים שזכה לברכתו או בקמע. הבבא סאלי עצמו כמעט ולא כתב קמעות, אולם בחצרו הסתופפו רבנים כותבי קמעות שקיבלו את הסכמתו[1]. האהבה אליו בלטה במיוחד בקרב יוצאי יהדות מרוקו. אגודת ישראל קיבלה את תמיכתו. היה לו יחס חם לתנועת החסידות. בשנותיו האחרונות הידרדרה בריאותו והוא נאלץ להתיר את נדרו שלא לאכול בשר.
הרב מרדכי אליהו מספר שבשנותיו האחרונות העניק לו הבבא סאלי שני שעונים, ואמר לו שכאשר הם יורו על השעה שתים עשרה יבוא המשיח.
הבבא סאלי – רבי ישראל נפטר בנתיבות בד' בשבט ה'תשמ"ד (8 בינואר 1984).
בבתים ובחנויות רבות תולים את תמונתו כסגולה לברכה ולהצלחה.
צאצאיו של בבא סאלי
בנו רבי מאיר אבוחצירא, שאותו ראה רבי ישראל כממשיך דרכו, נפטר בי"ז בניסן ה'תשמ"ג (1983) והוא בן 66 באשדוד. את מקומו של רבי מאיר מילאו בניו, רבי אלעזר אבוחצירא בבאר שבע, רבי דוד חי אבוחצירא בנהריה, רבי רפאל אבוחצירא בטבריה ורבי יקותיאל אבוחצירא באשדוד.
בנו של הבאבא סאלי, רבי ברוך אבוחצירא המכונה "באבא ברוך", הקים לאחר מותו מוסדות בנתיבות.
חתנו הצעיר של הבאבא סאלי הוא הרב ישר אדרעי, מנהל מוסדות בית חב"ד בנתיבות
קברו נמצא בנתיבות. עליו בניין גדול, אשר בדומה לשאר המוסדות על שם הבאבא סאלי תוכנן בשילוב סגנון בנייה מרוקאי, על ידי האדריכל אבי צרפתי. סביב לקבר נבנהפארק בצורת חמסה. סביב הקבר התפתחה תעשיית מופתים וסגולות. אבנים שנלקחו מחצר הקבר נמכרות כסגולות
ביום השנה לפטירתו (ד' בשבט) מתקיימת בקבר הילולה המונית, המושכת רבבות מבקרים, בהם רבנים, אישי ציבור ופוליטיקאים[3]. מדי שנה פוקדים את הקבר כרבע מיליון איש.
בסמוך לקברו של רבי ישראל אבוחצירא נמצא קברו של רבי שלום איפרגן ("הבאבא שלום"). הקירבה בין שני הקברים המהווים מוקד עלייה לרגל, הפכה ליריבות בין שתי החצרות – חצר ה"באבא ברוך" וחצרו של רבי יעקב איפרגן ("הרנטגן"), בנו של הבאבא שלום. היריבות הובילה את נציגי החצרות לבתי משפט בסכסוך מתוקשר על נושאי קרקעות והתנגשויות אינטרסים.
הדליקו נר לזכות הצדיק ואמרו תפילה ביום ההילולה
וכמובן טוב לומר – תיקון הכללי
מסירת שמות לברכה – בוואטסאפ 0525652005