שקרנים משווקים את עצמם – אבל האמת מדברת בפני עצמה | פרשת כי תבוא

בס"ד. ירושלים עיה"ק תו"ת בב"א, יום ו' עש"ק לסדר כי תבוא | לכבוד… אחדשה"ט! בעזרת השי"ת אכתוב לך משהו הקשור לפרשת השבוע

(דברים כו-ה) "ארמי אובד אבי". לבן הארמי ביקש לעקור את הכל כשרדף אחר יעקב, ובשביל שחשב לעשות – החשיב לו המקום כאילו עשה, שאומות העולם חושב להם הקב"ה מחשבה כמעשה.. ועוד באו אחרים לכלותינו. ע"ש.

והנה בעולם ישנם דברים שהם מפורסמים וממותגים כ"מיטב", הכי טוב שיש. וזה בכל התחומים כולם. וכדאמרי אינשי סחורה אלף אלף, וכמ"ש חז"ל (מנחות פ"ח מ"ג, ובגמרא הוא בפרק ט, דף פו, ב) וכמ"ש ומזוניחה (והגירסא בגמ' מכניס/מכמיס, וזטחא/וזינחא) אלפא לסולת. ואמרינן (שם פ"ח מ"ג, ובגמ' בדף פה,ב) גרסינן קדוחים ועטולם אלפא ליין.

שקרנים משווקים את עצמם – אבל האמת מדברת בפני עצמה

וחלק גדול מאד מהעולם הולך שבי אחרי הפרסום, על אף שיש הרבה מאד שקר בפירסום, ויש אינטרסנטים הדוחפים את הפירסום, ולא על חינם חברת "קוקה קולה" מוציאה הרבה מאות מיליוני דולרים בפירסום,

וכן רבבות חברות אחרות מפרסמים את מוצריהם בהוצאות עתק, וכן תמצא שיש מפורסמים של שקר שעיקר פירסומם בעולם הוא בזכות השקר ואין ביניהם לפירסומם כלום.

וכן בענין המותגים, יתכן שני מוצרים אותו דבר ממש, ועל אחד דורשים בתמורתו (והעולם גולם משלם!) פי ארבע מהמוצר השני, אע"פ שהם ממש אותו דבר ואין בראשון שום עדיפות על השני, אלא שהוא ממותג כטוב יותר, ויתכן שעטוף יותר יפה וזה הכל.

וגם יתכן מאד בהרבה מקרים שהמוצר פשוט, והוא זול יותר, הוא עדיף ומועיל יותר מהראשון היקר.

וכן לעניין המדינות והמדינאים והראשי ממשלות ושרים ושאר בעלי תפקידים, ישנם כאלה שיש להם שם של יושר וצדק, וההיפך הוא הנכון.

קחו לדוגמא ארצות הברית, שהיא מפורסמת בתור מדינה נאורה ודורשת הצדק העולמי, ובאמת היא מדינה רקובה מאד, שהולכת ומסתאבת ונרקבת מיום ליום, ולא מעניין אותה כלל יושר וצדק רק האינטרס העצמי, ובהשקפותיה הפנימים והאמיתיים היא ככל מדינה מפגרת מעולם השלישי, וככל מדינה בעולם שאין במעיינותיה כי אם אינטרסים צרים, אלא שהם מומחים בלעטוף שקר באמת, ועוולה בדיבורי צדק. ופשע ורשע במילים יפות בהסתרת האמת.

וכן במנהיגי העולם הגדול אין בהם ובאישיותם כלום, והכל הצגות כלפי העולם והעולם גולם.

והנה איתא בזוה"ק (פ' בשלח-דף סד: ב) ש'לבן' היה חכם גדול בכישוף, ובכתרים התחתונים, ובזה רצה לאבד את יעקב. ואמרינן (ירושלמי נזיר פ"ט ה"א) שלבן הוא כושן כשעתיים, שעשה שתי רשעיות, עיי"ש.

ובב"ר (נז-ד) אמרינן שלבן הוא 'קמואל' שקם נגד אומתו של א-ל. ומה שרץ לחבק ולנשק את יעקב, הכל הי' הצגה בשביל אינטרסים כמ"ש חז"ל (בב"ר ע-יג.יד) אבל באמת היה רמאי גדול ושבע תועבות היו בלבו כמובא.

וזה בחי' "ארמי אובד אבי". ר"ת אלף. אלף. אלף, דהיינו אע"פ שכלפי חוץ שיווק את עצמו כאיש היושר וההגון ושומר ומקיים הסכמים, בחי' אלף. אלף. אלף, אעפ"כ "ארמי אובד אבי", ביקש לעקור הכל, ואעפ"כ (בראשית לא,מא) ותחלף את משכורתו עשרת מונים, וכדפרש"י. אשרי המודע מהנעשה בהאי עלמא דשיקרא, ומששניקי"ם למיניהם, ודבוק בצדיקי אמת.

בברכת התורה וכטו"ס שמעון יוסף הכהן ויזנפלד – ישיבת נצח מאיר

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה