אמירת תהלים מסוגל לתשובה
מִי שֶׁרוֹצֶה לִזְכּוֹת לִתְשׁוּבָה
יִהְיֶה רָגִיל בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים. כִּי תְּהִלִּים מְסֻגָּל לִתְשׁוּבָה.
כִּי יֵשׁ מְנִיעוֹת רַבּוֹת מְאד מִלַּעֲשוֹת תְּשׁוּבָה.
כִּי יֵשׁ אֶחָד שֶׁאֵין לוֹ הִתְעוֹרְרוּת כְּלָל לִתְשׁוּבָה, וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁמִּתְעוֹרֵר לַעֲשוֹת תְּשׁוּבָה יֵשׁ כַּמָּה מְנִיעוֹת לָזֶה.
כִּי יֵשׁ כַּמָּה שֶׁשַּׁעַר הַתְּשׁוּבָה סָגוּר בִּפְנֵיהֶם, וְיֵשׁ שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ לְהַגִּיעַ אֶל הַשַּׁעַר הַשַּׁיָּךְ לוֹ, שֶׁדֶּרֶךְ שָׁם דַּיְקָא צָרִיךְ לָשׁוּב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה שְׁאֵרֵי מְנִיעוֹת הַמּוֹנְעִים אֶת הָאָדָם מִן הַתְּשׁוּבָה,
עַד שֶׁיָּכוֹל חַס-וְשָׁלוֹם לְבַלּוֹת יָמָיו וְלָמוּת בְּלא תְּשׁוּבָה חַס-וְשָׁלוֹם.
וְעַל כָּל זֶה מְסֻגָּל אֲמִירַת תְּהִלִּים, שֶׁאֲפִלּוּ אִם אֵין לוֹ שׁוּם הִתְעוֹרְרוּת לִתְשׁוּבָה, עַל-יְדֵי תְּהִלִּים יִזְכֶּה לְהִתְעוֹרֵר לִתְשׁוּבָה.
כִּי כָּל אָדָם וְאָדָם כְּפִי מַה שֶּׁהוּא, יָכוֹל לִמְצוא אֶת עַצְמוֹ בְּתוֹךְ אֲמִירַת תְּהִלִּים,
וְעַל-יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְהִתְעוֹרֵר וְלַעֲשוֹת תְּשׁוּבָה וְלָבוֹא לְשַׁעַר שֶׁל תְּשׁוּבָה הַשַּׁיָּךְ לְנִשְׁמָתוֹ,
וְלִפְתּוחַ הַשַּׁעַר עַד שֶׁיִּזְכֶּה לִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה.
וְעַל- יְדֵי זֶה יָשׁוּב הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵלָיו וְירַחֲמֵהוּ, אַשְׁרֵי לוֹ.
עַל-כֵּן בִּימֵי אֱלוּל וַעֲשֶרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה עוֹסְקִין כָּל יִשְרָאֵל בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים.
כִּי אֲמִירַת תְּהִלִּים מְסֻגָּל לִתְשׁוּבָה.
אֲבָל צְרִיכִין לַעֲסוק גַּם בְּכָל הַשָּׁנָה כֻּלָּהּ בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים בְּכַוָּנָה, כְּדֵי לִזְכּוֹת לִתְשׁוּבָה כַּנַּ"ל
(ליקו"מ ח"ב עג).